۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
تورم تولیدکننده بخش معدن به بیش از ۱۱۶ درصد رسید
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

تورم تولیدکننده بخش معدن به بیش از ۱۱۶ درصد رسید

تورم تولیدکننده بخش معدن با ۳.۸ درصد افزایش در تابستان امسال به ۱۱۶.۱ درصد رسید که کانه‌های فلزی با ۱۲۳.۳ درصد بیشترین تورم را در این بخش تجربه کرده‌اند.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در تابستان امسال را بر مبنای سال پایه ۹۵ منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد تورم تولیدکننده بخش معدن با ۳,۸ درصد افزایش در تابستان امسال به ۱۱۶.۱ درصد رسیده است. در این فصل تورم سالانه زغال‌سنگ  ۱۰۲ درصد، کانه‌های فلزی ۱۲۳.۳ درصد و تورم سایر مواد معدنی ۶۷.۴ درصد بوده است.

همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده بخش معدن در این فصل ۱۰۱,۶ بوده است. به این معنا که فروشندگان مواد معدنی در تابستان امسال نسبت به تابستان سال پیش ۱۰۱.۶ درصد محصولات خود را گران‌تر فروخته‌اند. این شاخص برای گروه زغال‌سنگ معادل ۸۹.۶ درصد، کانه‌های فلزی ۱۰۵.۸ درصد و سایر مواد معدنی ۶۸.۶ درصد که همگی در مقایسه با فصل بهار ۱۴۰۰ کاهش را تجربه کرده‌اند.

به‌علاوه خریداران مواد معدنی در تابستان محصولات مورد نیاز خود را نسبت به فصل بهار ۱۰,۱ درصد گران‌تر خریده‌اند. در واقع شاخص تورم فصلی تولیدکننده بخش معدن در تابستان امسال ۱۰.۱ درصد بوده است. البته این شاخص در مقایسه با همین اطلاع در فصل بهار امسال، ۲۸.۶ واحد درصد کاهش را تجربه کرده است. تورم فصلی مربوط به گروه زغال‌سنگ ۹.۴ درصد، کانه‌های فلزی  ۱۰.۲ درصد و سایر مواد معدنی ۸.۷ درصد بوده که تورم فصلی هر سه گروه در مقایسه با فصل قبل کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha