۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
صادرات کالا به ۱۴۲ کشور در ۷ ماه امسال| ۱۱۰ کشور فروشنده کالا به ایران
سخنگوی گمرک اعلام کرد

صادرات کالا به ۱۴۲ کشور در ۷ ماه امسال| ۱۱۰ کشور فروشنده کالا به ایران

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: ایران در هفت ماهه نخست امسال به ۱۴۲ کشور دنیا کالا صادر کرده و از ۱۱۰ کشور نیز کالاهای مورد نیاز خود را وارد کرده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «سید روح اله لطیفی» اظهارداشت: کشورمان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه، حدود ۹۹میلیون تن کالا به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد دلار را با کشورهای جهان تبادل کرده است.

وی افزود: در این مدت۱۴۲کشور به صورت مستقیم کالای ایرانی را خریداری کردند و ۱۱۰کشور نیز فروشنده کالا به ایران بودند.

لطیفی در خصوص مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی گفت: ۷۵.۲ میلیون تن کالا  به ارزش ۲۷میلیارد و ۷۴میلیون دلار در هفت ماه گذشته صادر شده که چین با هفت میلیارد و ۶۸۹میلیون دلار، عراق با پنج میلیارد و ۴۸۳میلیون دلار، ترکیه با سه میلیارد و ۳۹۷میلیون دلار، امارات با دو میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار و افغانستان با یک میلیارد و ۱۲۶میلیون دلار پنج مقصد اول صادرات کالای ایرانی بودند.

وی افزود: کشورهای "سوازیلند" با هزار و ۸۰۰دلار، "کومور" با پنج هزار و ۹۳۲دلار، "گواتمالا" با ۶هزار و ۲۶۴دلار، "اکوادور" با ۶هزار و ۵۳۴دلار، "انگولا" با ۶هزار و ۶۲۸دلار، "هندوراس" با ۶هزار و ۸۰۰دلار، " نیکاراگوئه" با هفت هزار و ۶۶۷دلار، و "لائوس" با ۹هزار و ۸۰۰دلار، هشت کشوری بودند که کمترین خرید را از ایران داشتند.

لطیفی در خصوص واردات کشور در هفت ماه سال ۱۴۰۰ گفت: در این مدت ۲۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار از گمرکات اجرایی ترخیص شد که " امارات" با هشت میلیارد و ۵۹۶میلیون دلار، "چین" با ۶میلیارد و ۱۰۷میلیون دلار، " ترکیه" با دومیلیارد و ۸۶۱میلیون دلار، "آلمان" با یک میلیارد و ۳۹میلیون دلار و" سوئیس" با یک میلیارد و ۳۵میلیون دلار، پنج کشور اول فروش کالای مورد نیاز کشور در هفت ماه نخست سال بودند.

وی افزود: کشورهای" ترینیدادو توباگو" با چهار هزار و ۹۷۶دلار، "لتونی" با ۱۶هزار و ۵۷۴دلار، " ایسلند" با ۱۶هزار و ۸۷۹دلار، "کامرون" با ۲۵هزار و ۹۵۱دلار، " سرزمین های جنوبی فرانسه" با ۶۷هزار و ۷۵۴دلار، "شیلی" با ۸۳هزار و ۷۴۹دلار و "کاستاریکا" با ۸۶هزار و ۵۹۶دلار به ترتیب کمترین میزان فروش کالای موردنیاز را به کشورمان داشتند.

کد خبر: ۱۱۶٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha