۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
مرهم فولاد بر زخمهای صنعت| کارخانه یاسوج جانی دوباره گرفت
بعد از ۲ سال تعطیلی؛

مرهم فولاد بر زخمهای صنعت| کارخانه یاسوج جانی دوباره گرفت

یاسوج- کارخانه راکد فولاد بویر احمد پس از دو سال به چرخه تولید بازگشت تا جان تازه ای بر کالبد نیمه جان صنعت کهگیلویه و بویراحمد دمیده شود و مرهمی بر زخم ضعف صنعت این استان باشد.

صدیقه امیدی؛ بازار: کارخانه فولاد بویر احمد از بزرگترین واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویر احمد است که پس از دو سال تعطیلی راه اندازی شد.

این کارخانه تنها کارخانه فولاد کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن شمش فولاد است که در سال ۸۲ کلنگ زنی و در سال ۸۷ به بهره برداری رسید.

 کارخانه فولاد یاسوج دو سال تعطیل بود و در سال ۹۹ بازسازی کارخانه انجام و با ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار غیربومی به چرخه تولید باز گشت.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با راه اندازی کارخانه فولاد یاسوج، مواد اولیه صدها کارخانه تامین می شود.

این کارخانه ضایعات آهن را  به شمش تبدیل می کند و در این راستا ضایعات از سراسر کشور به استان وارد می شود و این امر برای افراد بسیاری در سراسر کشور اشتغالزایی ایجاد کرده است

احسان عسکری افزود: این کارخانه ضایعات آهن را  به شمش تبدیل می کند و در این راستا ضایعات از سراسر کشور به استان وارد می شود و این امر برای افراد بسیاری در سراسر کشور اشتغالزایی ایجاد کرده است.

بازگشت ۲۲۰ کارگر بر سر کار
وی با بیان اینکه در این کارخانه اکنون مواد اولیه دیگر کارخانه ها تولید می شود، گفت: اکنون ۲۲۰ نیروی کار به کارخانه بازگشته و تولیدات کارخانه به دیگر استانها صادر می شود.

عسکری افزود: در فاز بعدی در این کارخانه محصولاتی تولید می شود و این امر نیز به اشتغالزایی در استان کمک می کند.

وی تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه به تسریع در ساختمان سازی و فعالیت مجدد پروژه ها کمک کرده است.

کارخانه فولاد یاسوج، در سال جاری با تملک سرمایه گذار غیر بومی در سه نوبت کاری با ظرفیت تولید ماهانه شش هزار تن شمش فولاد وارد چرخه تولید کشور شد.

این کارخانه یکی از کارخانه های مهم کشور بوده که زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را نیز فراهم کرده و راه اندازی مجدد این کارخانه علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانجات در مناطق مختلف کشور، جان تازه ای به صنعت فولاد داده است.

صادرات به کشورها خلیج فارس
مدیر عامل جدید این کارخانه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روزانه ۲۳۰ تن شمش فولادی در این کارخانه تولید می‌شود، گفت: با رایزنی‌هایی که انجام شده، محصولات این کارخانه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

محمد جابریان اظهار کرد: مرحله جدید توسعه کارخانه با تبدیل شمش‌های فولادی به محصولات مختلف است.

وی با بیان اینکه این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع احداث شده است، گفت: عمده مشکلات فرا روی این واحد صنعتی مهم حل و عملیات توسعه این صنعت آغاز شده است.

جابریان اظهار داشت: این صنعت مهم دو سال پیش با مشکلات مالی فراوان از چرخه تولید خارج شد و کارگان آن بیکار شدند و در سال ۹۹ کارخانه دوباره به چرخه تولید بازگشت و استان در تولید فولاد خودکفا شد.

ظرفیت تولید روزانه این کارخانه با راه اندازی فاز دوم به ۴۰۰ تن خواهد رسید و برای ۲۰۰ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد می شود

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید روزانه این کارخانه با راه اندازی فاز دوم به ۴۰۰ تن خواهد رسید و برای ۲۰۰ نفر نیز اشتغالزایی ایجاد می شود.

افزایش صادرات کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت دوباره کارخانه فولاد
یک کارشناس اقتصادی در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: صنعت فولاد از مراحل آغازین استخراج از معدن تا هنگام تولید و زمان مصرف، منجر به اشتغالزایی و تولید مشاغل متعدد می‌شود.

الهام اسدی افزود: استفاده از صنعت فولاد در تولید یکی از عوامل تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور بوده و بخش زیادی از تجهیزات و قطعات مورد استفاده روزانه ما از فولاد تولید شده‌ است.

وی با بیان اینکه توسعه این صنعت در استان می تواند راه توسعه اقتصادی را هموار کند، گفت: صنعت فولاد در هر کشور به عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود و پایه و اساس تمامی فعالیت‌های اقتصادی است.

اسدی اظهار داشت: صنایع مختلف مستقیم یا غیرمستقیم متاثر از هم هستند و رونق و توسعه اقتصادی در هر صنعتی، می تواند توسعه و رونق سایر صنایع وابسته را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: این صنعت به ایجاد تعداد زیادی مشاغل اصلی و فرعی منجر می‌شود و شغل‌های مرتبط با بهره برداری از معادن، حمل و نقل، تولید فولاد، بازرگانی، آموزش، تهیه تجهیزات و ماشین آلات، مشاوره و به روزرسانی تجهیزات و خدمات پرسنلی، تنها بخش کوچکی از مزایای صنعت فولاد است.

اسدی با بیان اینکه کارخانه فولاد یاسوج می تواند با تولید محصولات، صادرات استان را افزایش دهد، گفت: این صنعت با پیشرفت خود می تواند به پیشرفت بسیاری از صنایع کمک کند و این رابطه دو طرفه می تواند اقتصاد را شکوفا و کم برخورداری استان را در مسیر برخورداری قرار دهد.

قصه کارخانه فولاد یاسوج همچون کارخانه قند این استان، قصه هفت خوانی است که طوفان های بسیاری را پشت سر گذاشته و اکنون به آرامش رسیده تا شاید سفره کارگران این کارخانه رنگی گرفته و مرهمی شود که دردهای معیشت را دوا کرده و واژه محرومیت را به تاریخ بسپارد.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha