۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
صادرات نخل از دشتستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صحت ندارد
دادستان دشتستان در گفت‌وگو با بازار:

صادرات نخل از دشتستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صحت ندارد

بوشهر- حیدری دادستان دشتستان با اشاره به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر فروش و صادرات نخل از دشتستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: این مطلب به هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

یاسر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر فروش و صادرات نخل از دشتستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: این مطلب به هیچ عنوان صحت ندارد و صادرات نخل از دشتستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس تکذیب می‌شود.

وی افزود: نکته مهم اینکه، حدود ۱۸ اصله نخل که دارای ثمر نبوده و در واقع جزو نخیلات بی‌ثمر محسوب می‌شوند، قطع شده‌اند و هر نخل را به قیمت ۱۵ میلیون ریال در داخل استان فروخته‌اند.

دادستان دشتستان خاطر نشان کرد: طبق سخنان مدیران جهاد کشاورزی استان بوشهر و همچنین معتمدان محلی، این نخل‌ها صرفه اقتصادی از نظر تولید خرما و رطب نداشته‌اند و به عنوان استفاده در فضای سبز در داخل منطقه فروخته شده است.

حیدری بیان کرد: ویدئویی که در سطح گسترده منتشر شده نیز مربوط به امسال نیست و در سال جاری تنها ۱۸ اصله نخل و برای داخل استان فروخته شده است.

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از قطع هر درخت نخل، یک‌اصله نخل جدید(دمیت نخل) یا بوته درخت نخل، بجای نخل قطع شده، کاشته شده که چند سال آینده به ثمر می‌رسد.

حیدری گفت: صادرات نخل بر طبق قانون نیازمند طی مراحل خاص و منوط به صدور مجوز جهاد کشاورزی و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط است.

دادستان دشتستان از مردم خواست از انتشار مطالب یا ویدئو های غیر مستند و غیر واقعی اجتناب کنند تا شایعات در جامعه رواج پیدا نکنند.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha