۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
 آمادگی پاکستان برای توسعه روابط با ایران خودرو
مشاور نخست وزیر پاکستان عنوان کرد

آمادگی پاکستان برای توسعه روابط با ایران خودرو

مشاور نخست وزیر پاکستان از آمادگی این کشور برای توسعه روابط با ایران خودرو خبر داد و گفت: از ظرفیت و توان فنی و مهندسی این خودروساز برای ارتقای صنعت خودروی پاکستان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، عبدالرزاق داود پس از نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و بازدید از خطوط تولید و پروژه‌های در حال توسعه این شرکت، گفت: تنوع محصولات تولیدی در ایران خودرو، نشان از حضور نیروهای متخصص با توان مهندسی بالا و مدیریت درست است که به این نتیجه مناسب ختم شده است.

وی با اشاره به گام‌های ایران خودرو در ارتقای استانداردهای محصولات، گفت: دستیابی به استاندارد یورو پنج با اتکا به توان و ظرفیت های داخلی جای تقدیر دارد.

عبدالرزاق داود از آمادگی پاکستان برای توسعه روابط با ایران خودرو خبر داد و با بیان این‌که در حال سیاست‌گذاری برای تولید خودروی ملی هستیم، گفت: اقدامات لازم برای توسعه صنعت خودروسازی در حال انجام است.

وی ضمن استقبال از ورود ایران خودرو و سازندگان به بازار پاکستان، برای میزبانی از تیم های مهندسی-فنی برای همکاری با صنعت تولید قطعات پاکستان اعلام آمادگی کرد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور صنعت، بازرگانی، تولید و سرمایه گذاری، با اشاره به توانمندی‌های موجود ایران خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور خودرو، گفت: پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت خودروسازی ایران، حاصل تلاش‌ و کوشش‌های مهندسان این حوزه است. مرکز تحقیقات ایران خودرو پایه اصلی تمامی پیشرفت‌ها  و فناوری‌ها است که بازدید از آن سبب شگفتی بود.

عبدالرزاق داود میزان پیشرفت صنعت خودروی هر کشور را عاملی در شناخت سطح توسعه هر کشور دانست و گفت: تولید خودرو نشان دهنده تمام جنبه‌ها و توانمندی مهندسان یک کشور بوده و خودرویی که به صورت بومی طراحی و تولید می شود نمایانگر قدرت صنعتی آن کشور است.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو و محصول تارا گفت: این خودرو از کیفیت و طراحی زیبایی برخوردار است.

این مقام پاکستانی، مرکز تحقیقات را پایه اصلی تمامی پیشرفت های ایران خودرو در حوزه طراحی محصول و موتور دانست و با بیان این که در بازدید از این مرکز شگفت زده شدم، تصریح کرد:‌ ایران خودرو باعث افتخار ایران و مردم پاکستان است.

آمادگی ایران خودرو برای توسعه صنعت خودروسازی پاکستان
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  نیز در این دیدار گفت: با توجه به داشتن زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف طراحی و تولید خودرو، قطعه سازی وتوسعه و تولید انواع موتور، آماده همکاری در حوزه تحقیق و توسعه و انتقال دانش فنی به کشور پاکستان هستیم.

فرشاد مقیمی، گفت:  در گروه صنعتی ایران خودرو انواع خودرو سواری، تجاری و وانت و کراس اوور طراحی و تولید می‌شود که می‌توانیم پاسخگوی نیاز بازار پاکستان باشیم.
مقیمی افزود: ایران‌خودرو در خصوص تولید خودروهای دوگانه سوز سواری و باری و خودروهای با فرمان راست آماده همکاری و عقد قرارداد با طرف پاکستانی است.

وی با بیان این‌که در پاکستان موتور با حجم کم مورد توجه است، افزود: در مجموعه ایران خودرو طراحی و تولید موتور سه سیلندر با مصرف کم با استفاده از توان مهندسی داخلی در حال انجام است.

مقیمی به آمادگی ایران خودرو برای راه اندازی خط تولید خودرو و قطعه سازی در کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: با توجه به توان ایران خودرو در تولید خودرو و ارتقای صنعت قطعه سازی، آماده همکاری در مرحله نخست در قالب مونتاژ و در مرحله بعد تولید خودرو و قطعه هستیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به معرفی شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: آماده انتقال تجربیات در قالب همکاری مشترک با کشور دوست و برادر پاکستان هستیم و اگر این همکاری صورت گیرد، شاهد توسعه صنعت در دو کشور خواهیم بود.

کد خبر: ۱۱۶٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha