۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
صف های طویل در گمرک سرو نشان‌دهنده رونق اقتصادی| زیرساخت های منطقه فراهم شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

صف های طویل در گمرک سرو نشان‌دهنده رونق اقتصادی| زیرساخت های منطقه فراهم شود

ارومیه- ذاکر، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در خصوص ایجاد صف های طویل خودروهای ترانزیتی در مرز سرو گفت: نزدیک بودن مرز سرو به ترکیه مهمترین دلیل صف خودروهای ترانزیتی در این مرز است.

سیدسلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص تشکیل صف های طولانی در مرز سروی ارومیه اظهار کرد: مرز بازرگان دومین مرز زمینی کشور در آذربایجان غربی در حال حاضر تنها مسیر مهم صادرات و واردات به ترکیه محسوب می شود اما به دلیل فاصله دو برابری به استانبول و بندر مرسین ترکیه از سمت مرز بازرگان رانندگان خودروهای ترانزیتی استان تمایل دارند از مرز سرو که مسافت کمتری دارد، استفاده کنند.

وی علاقمندی صادرکننده و واردکنندگان استان به دلیل کاهش دو برابری مسافت تردد از مرز سرو به جای مرز بازرگان را مهمترین دلیل ایجاد صف در مرز سرو عنوان کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرو به تصویب رسیده و ابلاغ شده که با اجرایی شدن این منطقه شاهد صف های زیادی در این منطقه خواهیم بود.

منطقه آزاد تجار در مرز سرو ایجاد شود
ذاکر با تاکید بر تسریع در روند تردد از مرز سرو عنوان کرد: هر چند باید روند تردد از این مرز تسریع یابد اما این صف نشان دهنده رونق اقتصادی در این منطقه است که با اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی در سرو شاهد تحولات اقتصادی خوبی در منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی تنها استان و شاهراه ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا است، گفت: مرز بازرگان تنها مسیر تردد بود اما این مرز با استانبول و بندر مرسین در ترکیه مسافت دو برابری نسبت مرز سرو دارند و رانندگان رغبت دارند از مرز سرو تردد کنند که این امر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی در مرز سرو را دو برابر می کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از استاندار، مدیران گمرک آذربایجان غربی و فرماندار ارومیه خواستار تسریع در روند تردد کامیون های ترانزیتی از مرز سرو شد و افزود: در روزهای آینده مشکل صف های خودرو در مرز سرو برطرف می شود.

ذاکر با بیان اینکه به دلیل شرایط هم مرزی ارومیه و نیز موقعیت استراتژیک جغرافیایی به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سرو قانع نیستیم و درخواست داریم مرز سرو به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق نزدیک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و این استان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می رود.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha