۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
افت احتمالی ارزش یورو در برابر دلار طی روزهای آتی|بهره بانکی همچنان تعیین کننده است
تحلیل بازار فارکس؛

افت احتمالی ارزش یورو در برابر دلار طی روزهای آتی|بهره بانکی همچنان تعیین کننده است

با اعلام رسمی «لاگارد»، مدیرعامل بانک مرکزی اروپا مبنی بر ثابت بودن نرخ بهره بانکی در منطقه یورو، به نظر می رسد طی روزهای گذشته باید شاهد افت ارزش یورو در برابر دلار باشیم.

به گزارش بازار، با اعلام رسمی «لاگارد»، مدیرعامل بانک مرکزی اروپا مبنی بر ثابت بودن نرخ بهره بانکی در منطقه یورو، به نظر می رسد طی روزهای گذشته باید شاهد افت ارزش یورو در برابر دلار باشیم. 

در حالی که بسیاری دیگر از بانک‌های مرکزی بزرگ در حال عقب‌نشینی از قیمت‌گذاری در بازار برای افزایش نرخ هستند، بازده پایین اوراق قرضه منطقه یورو همچنان باعث شده تا یورو جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست بدهد. 

علیرغم چشم انداز روشن و امیدوار کننده یورو طی هفته گذشته که منجر به افزایش قیمت این ارز در نیمه اول هفته شد، به نظر می رسد با این اظهار نظر بانک مرکزی اروپا چشم انداز روشن یورو در برابر دلار از دست خواهد رفت و تاحدی تیره خواهد شد. 

با اینحال گفته می شود اظهارات مدیرعامل بانک مرکزی اروپا در بانک های منطقه یورو چندان جدی گرفته نخواهد شد. مثل همیشه، انتظارات در خصوص نرخ بهره در اینجا کلیدی است. اظهارات به دور از واقعیت «کریستین لاگارد»، مدیرعامل بانک مرکزی اروپا در مورد سیاست پولی منطقه یورو در هفته قبل تا حد زیادی نادیده گرفته شد. اما اگر جلسات هفته گذشته فدرال رزرو و بانک انگلستان تنها یک نکته به ما آموخت، این بود که بانک‌های مرکزی بزرگ عموماً بدبین‌تر از بازارها هستند.

نخست، «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو ایالات متحده تاکید کرد که پایان خرید اوراق قرضه به معنای عجله برای افزایش نرخ بهره نیست. سپس بانک انگلستان بازارها را با نگه داشتن نرخ بانکی بریتانیا در ۰.۱٪ به جای افزایش آن به ۰.۲۵٪، آشفته کرد. 

بنابراین حتی اگر فدرال رزرو آمریکا از کلمه «گذرا» برای توصیف تورم عقب نشینی کرد، به نظر می رسد که بانک های مرکزی بزرگ هنوز معتقدند که نرخ تورم بیشتر افزایش خواهد یافت و البته پس از افزایش، دچار کاهش خواهد شد که این موضوع، نیاز به افزایش نرخ را نفی می کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha