۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
وزیر انرژی آمریکا: ای کاش عصایی جادویی داشتم
در واکنش به عرضه نفت ایالات متحده مطرح شد

وزیر انرژی آمریکا: ای کاش عصایی جادویی داشتم

وزیر انرژی آمریکا در اظهار نظری درباره عرضه نفت ایالات متحده گفت که کاش عصایی جادویی داشت.

به گزارش بازار به نقل از شانا، جنیفر گرانهلم، روز جمعه (۱۴ آبان‌ماه) به قدرت محدود دولت بایدن برای واداشتن تولیدکنندگان نفت این کشور برای افزایش تولید به‌منظور پایین بردن قیمت‌ها اشاره کرد.

وی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در پاسخ به این پرسش که برنامه‌اش برای افزایش تولید نفت آمریکا چیست، با لبخند گفت: کاش در این باره عصایی جادویی داشتم.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه جاری میلادی پیش‌بینی کرد که تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۲۶۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز برسد.

گرانهلم گفت: نفت بازاری جهانی است که اوپک بر آن اثرگذار است. دولت جو بایدن، اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) را برای افزایش تولید زیر فشار قرار داده است تا روند احیای اقتصاد جهانی به خطر نیفتد. اما اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه (۱۳ آبان‌ماه) خود تصویب کرد که برنامه افزایش تدریجی تولید این ائتلاف تمدید شود.

وزیر انرژی آمریکا گفت: اگر قیمت بالای ۸۰ دلار برای هر بشکه نفت، شرکت‌های نفتی را تشویق به افزایش تولید نکند، نمی‌دانم چه چیزی این قدرت را خواهد داشت. وی این ایده که محدودیت‌های دولت بایدن برای حفاری در اراضی فدرال سبب کندی رشد تولید شرکت‌های نفت و گاز شده است را رد کرد و گفت: آنها در بیش از ۷ هزار زمین دولتی و خصوصی مجاز، فعالیت نمی‌کنند.

وزیر انرژی آمریکا با اشاره به این که بعضی از افراد فقیر حدود ۳۰ درصد درآمد ماهانه خود را برای سوخت هزینه می‌کنند، گفت: بایدن نمی‌خواهد قیمت سوخت به مردم عادی آسیب بزند.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha