۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
توسعه سمنان نیازمند زیرساخت است| ضرورت استفاده از پساب برای صنایع
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

توسعه سمنان نیازمند زیرساخت است| ضرورت استفاده از پساب برای صنایع

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه توسعه استان نیازمند زیرساخت است، گفت: برای توسعه باید از تمام ظرفیت‌ها به خصوص زمینه فناوری بهره کافی را برد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، علی اصغر جمعه ای با بیان اینکه توسعه در سمنان نیازمند زیرساخت است، تاکید کرد: مسئله توسعه یک سلسله زیرساخت نیاز دارد و از آنجایی که سمنان در زمینه فناوری رتبه شش را دارد، می‌توان برای توسعه این بخش، زمین‌های بلااستفاده را در این زمینه مورد استفاده قرار داریم که زیرساخت فناوری یکی در حوزه آب است.

وی افزود:  در بخش پساب که بسیاری از پساب‌ها به زمین‌های بلااستفاده می‌ریزد و اگر توجه به این مساله شود، دیگر نمی‌توان از همان زمین هم بهره لازم را ببریم البته در زمینه پسماند در شهری مانند سمنان لوله‌کشی انجام شده، اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه  تمام آب‌ها و روان‌ آب‌‍‌ها و آبی که از بارش باران به دست می‌آید، متاسفانه هدر می‌رود، در صورتی که با برنامه‌ریزی می‌توان برای آبخوان‌ها و حوضه آبخیزداری از آنها بهره ببریم، ابراز داشت: متاسفانه خشکسالی در این استان باعث شده تا برخی از دشت‌های استان فروکش کند.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه در بخش گاز، حوزه صنعت معدن استان نیاز شدید دارد و از سوی دیگر در زمستان وسایل گازسوز که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشکل گاز در استان زیاد می‌شود، بیان کرد:  در حوزه اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی بسیار مهم است و باید مد نظر قرار بگیرد و می‌توان با ایجاد سرمایه در گردش ، بخش گردشگری درآمد چندین برابر داشته باشد.

وی بر تفویض اختیار به شورای گفت و گوی بخش دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: واگذاری اختیارات می تواند تسهیل در امر سرمایه گذاری و تولید را به همراه داشته باشد.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha