۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
جهش تولید در دیم زارهای همدان | نهاده های مورد نیاز با تعرفه پایین توزیع می شود
مدیر جهاد کشاورزی استان عنوان کرد:

جهش تولید در دیم زارهای همدان | نهاده های مورد نیاز با تعرفه پایین توزیع می شود

همدان - قدیمی گرجایی، مدیر جهاد کشاورزی همدان گفت: طرح جهش تولید در دیم زارهای همدان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در ۶ استان کشور از جمله همدان در حال اجرا است.

احمد قدیمی گرجایی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: به منظور استفاده بهینه از عوامل تولید و افزایش و استمرار تولید در دیمزارهای کشور، طرح جهش تولید در دیم زارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در ۶ استان کشور از جمله همدان در حال اجرا است.

وی افزود: هدف نهایی این طرح افزایش بهره وری تمام محصولات زارعی دیم و همچنین افزایش سطح زیرکشت دیم محصولاتی نظیر حبوبات دیم، گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی دیم و اجرای کشاورزی حفاظتی با توجه به امکانات و شرایط موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد: در راستای حمایت از این طرح توزیع نهاده های مورد نیاز از جمله کود شیمیایی و همچنین بیمه محصولات کشاورزی با تعرفه پایین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در همدان سطح اراضی دیم بالغ بر ۵ هزار هکتار است که بیش از  ۵۰ درصد اراضی دیم با مساحت ۳۳ هزار و ۶۰۰ هکتار تحت پوشش طرح فوق قرار دارد، گفت: در این طرح از توانمندی سه شرکت بخش خصوصی، ۱۸ کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی همدان به منظور آموزش روش‌های نوین کشاورزی در اراضی دیم استفاده خواهد شد.

قدیمی گرجایی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده طی فصل زراعی ۱۴۰۰-۴۰۱ حدود ۶ هزار نفر از کشاورزان آموزش‌های مورد نیاز با با روش‌های مختلف ترویجی از جمله کارگاه آموزشی، روز مزرعه جهت اجرای اصولی طرح فوق، دریافت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha