۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در خراسان رضوی|با پر مصرف ها برخورد می شود
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز در خراسان رضوی|با پر مصرف ها برخورد می شود

مشهد- دشتی مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی به بازار گفت: در سال ۱۳۹۹ در تمام بخش‌ها به‌غیر از حوزه حمل‌ونقل افزایش مصرف گاز را شاهد بودیم.

فرشید دشتی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: میزان مصرف گاز طبیعی استان در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال ۱۳۹۹ با ۶ و نیم درصد افزایش به ۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی بابیان اینکه در سال گذشته تعداد مشترکین گاز استان فقط ۵ درصد افزایش داشته اضافه کرد: این در حالی است که در برخی از ماه‌های سال شاهد افزایش ۱۵.۶ درصدی مصرف در بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بودیم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی در خصوص دغدغه تامین و قطع گاز به دلیل کمبود های احتمالی با توجه به آغاز سرما به بازار گفت: برنامه‌ریزی و انجام تعمیرات اساسی تأسیسات و تجهیزات در زنجیره تولید، انتقال و توزیع گاز  استان در فصل مناسب و پیش‌بینی گروه‌های واکنش سریع جهت رفع اشکالات و حوادث احتمالی  ازجمله اقدامات مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز استان خراسان به‌منظور ایجاد پایداری هرچه بیشتر در شبکه است.

دشتی با اشاره به رشد مصارف سال ۱۴۰۰ و افزایش مصرف بخش خانگی و عمومی در شرایط سرد سال و اولویت تأمین گاز بخش خانگی و مراکز حساس گفت: در این راستا به‌منظور پایداری جریان گاز و مدیریت مصرف  برنامه‌ریزی لازم در دستور کار قرار دارد.

وی هم چنین در پاسخ به سوال ما مبنی بر اینکه آیا طرح نظارت بر پر مصرف ها  هم چنین کنترل مصرف در ادارات دولتی آیا امسال نیز به مرحله اجرا در خواهد آمد یا خیر اظهار کرد: برنامه‌ریزی پایش و کنترل مصارف انرژی ادارات و مصرف‌کنندهای عمومی . پرمصرف در فصل سرد در چارچوب بخشنامه‌های مربوطه العمل های ابلاغی به‌صورت جدی امسال هم پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha