۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه
کارشناس مسائل مالی مطرح کرد

بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از جلسه دولت با حقوقی‌ها و حمایت حقوقی‌ها از بورس، اعتماد به این بازار بازگشته است.

به گزارش بازار، همایون دارابی، در خصوص رشد این روزهای بازار سرمایه افزود: بعد از افت شدیدی که بازار سرمایه تجربه کرد، دولت جلسه‌ای با حقوقی‌ها برگزار کرده و با حمایت حقوقی‌ها از بازار سرمایه اعتماد از دست رفته، به این بازار بازگشت.

وی ادامه داد: بازار با مشکل خروج نقدینگی روبرو شد که با حمایت حقوقی‌ها و عملکرد هماهنگ آن‌ها و همچنین حمایت صندوق تثبیت بازار، این مشکل نیز برطرف شد.

دارابی گفت: رشد نمادهای شاخص ساز و بزرگ آغاز شده و ما با موج دوم ورود نقدینگی به بازار روبرو بودیم که سبب شد بازار حرکت رو به جلو داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این نمادهای شاخص ساز، شامل پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها، پالایشگاهی‌ها، فولادی‌ها و نمادهایی، چون چادرملو و تاپیکو بودند که شاخص را حدود ۲ ممیز ۳ دهم درصد بالا بردند.

وی گفت: با رشدی که امروز در بازار سرمایه با آن روبرو بودیم، حدود چهار روز پیاپی است که بازار روند رو به رشد و مثبت را تجربه می‌کند و این رکورد خوبی برای بازار سرمایه محسوب می‌شود.

دارابی افزود: از عدم اطمینان معامله‌گران به بازار سرمایه کم شده و معامله گران با امیدواری بهتری به خرید و فروش در این بازار اقدام می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بعد از مدت‌ها با حجم خوب و رشد قابل توجهی همراه بوده و امیدواریم با این روند رو به رشد، زیان‌ها در این بازار جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، گزارش‌های رسیده از شرکت‌ها نیز مثبت بوده و این امر نیز سبب رشد بازار شده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha