۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
۹ صیدگاه ماهیان خاویاری در غرب مازندران فعال است
مدیر امور ماهیان خاویاری مازندران:

۹ صیدگاه ماهیان خاویاری در غرب مازندران فعال است

ساری- نیازی، مدیر امور ماهیان خاویاری مازندران گفت: ۹ صیدگاه ماهیان خاویاری در غرب استان فعال هستند که چهار شرکت با ۲۵ فروند قایق در آن فعالیت می کنند.

تیمور نیازی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در غرب استان دارای ناحیه ماهیان امور خاویاری در نوشهر هستیم، افزود: در این منطقه ۹ صیدگاه ماهیان خاویاری فعال هستند و ۲۵ فروند قایق صیادی در قالب چهار شرکت صید ماهیان خاویاری در آن فعال هستند.

وی ادامه داد: در این منطقه دو مرکز ماهیان خاویاری در حسن آباد نوشهر و نشتارود تنکابن فعالیت می کنند که وظیفه بسته بندی خاویار را عهده دار هستند.

نیازی تامین مولدان ماهیان خاویاری برای بازسازی ذخایر را از مهمترین وظایف برشمرد و گفت: صید ماهیان خاویاری از اول مهرماه تا ۱۵ اردیبهشت سال بعد ادامه دارد و تامین ذخایر و نگهداشت آن از اهداف است.

نیازی با بیان اینکه از سال ۹۱ صید تجاری ماهیان خاویاری ممنوع شد، گفت: کاهش ذخایر و رفتن در لیست سیاه ذخایر جانوری دلیل توقف صید بوده است و از آن سال تاکنون فقط برای تامین ذخایر صید انجام می شود.

مدیر امور ماهیان خاویاری مازندران یادآور شد: صید ماهیان غیر استاندارد و استفاده از دام‌های غیراستاندارد توسط صیادان ممنوع است و تمامی اداوات باید تحت نظارت سازمان بنادر و کشتیرانی باشد.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha