۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور کلید خورد| رفع کاستی ها در حوزه برق؛ راهبرد اول
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به بازار خبر داد

طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور کلید خورد| رفع کاستی ها در حوزه برق؛ راهبرد اول

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تهیه طرحی به عنوان مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور در مجلس خبر داد و گفت: به واسطه این طرح دیگر با تغییر و رفت و آمدهای افراد، سیاست ها در حوزه برق تغییر نخواهد کرد.

 مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار از تهیه طرحی به عنوان مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور در مجلس خبر داد.

وی افزود: این طرح به طور جد در کمیسیون انرژی پیگیری می‌شود. همچنین پیرو بررسی این طرح ،جلسات کارشناسی متعددی در کمیسیون انرژی برگزار شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح به زودی نهایی شده و به هیئت رئیسه مجلس جهت بررسی ارسال خواهد شد.

نخعی با اشاره به اهداف طرح مانع زدایی از توسعه برق کشور اظهار داشت: پیرو این طرح می کوشیم یک قانون و یا یک سند بالادستی مشخصی را در حوزه توسعه صنعت برق در کشور تدوین کنیم که به اصطلاح این سند به عنوان میثاقی برای همه دستگاه های اجرایی جهت توسعه صنعت برق کشور قلمداد شود تا دیگر با تغییر مدیران و رفتار و آمدهای افراد این سیاست ها تغییری نکند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در قالب این طرح، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خوبی برای توسعه صنعت برق پیش بینی شده است.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران دارنده منابع بسیار خوب انرژی است و برخی شرایط شایسته کشور نیست بیان داشت: ما دارای منابعی هیدروکربنیک و هم انرژی های تجدید پذیر هستیم .

وی بیان داشت: ما در این طرح پیش بینی کردیم بتوانیم در یک افق کوتاه مدت، مشکلات فعلی صنعت برق را برطرف و در یک افق بلندمدت به یکی از کشورهای تعیین کننده در حوزه برق -  هاب انرژی - تبدیل شویم .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین می کوشیم در این طرح به یکی از کشورهای صادرکننده و تأثیرگذار در حوزه برق تبدیل شویم.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha