۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
سناریوی جدید بازار خودرو در آبان؛ شتاب مجدد ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ روی تخت گاز گرانی
«بازار» گزارش می دهد

سناریوی جدید بازار خودرو در آبان؛ شتاب مجدد ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ روی تخت گاز گرانی

پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، تارا، شاهین، تیبا هاچ بک و ساینا پلاس دنده ای شش خودروی تولید داخل هستند که از ابتدای ماه جاری تاکنون سناریوی شیب افزایش قیمت در بازار را با سرعت طی کردند.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودرو از هر زمان دیگر در آشفتگی کامل به سر می برد، عرضه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا در حال کاهش و رونمایی محصولات چینی برای سرمایه گذاران در حال افزایش است. نبود نقدینگی و بحران زیان انباشت توام بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان سبب شده خودروهای ناقص روز افزون شوند، تحریم های ظالمانه و افزایش نرخ ارز بخشی از این ماجرا هستند.

پارامترهای بازار نشان می دهد که در ماه جاری سناریوی جدید بازار با تبعیت از خودروسازان افزایش نرخ خواهد بود. بنابراین قدرت خرید مشتریان به زودی با نزول بیشتر مواجه خواهد شد و رکورد گریبانگیر صنعت خودرو خواهد شد. در ادامه به بررسی قیمت شش محصول پرطرفدار بازار خواهیم پرداخت.

بازار خودرو در آبان ماه؟ | رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی" height="400" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/08/10/4/85665.jpg" width="600" />

پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی
پژو ۲۰۶ یکی از خودروها پرطرف دار بازار است، تیپ ۲ این محصول نظر مشتریان فراوانی را به خود جلب کرده و از اقبال فراوانی در بازار برخوردار است. نسخه صفرکیلومتر این خودرو ابتدا ماه جاری با بها ۲۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. اما اکنون قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فراتر از ۲۵۳ میلیون تومان رفته است. این شیب قیمت ملایم نشان از افزایش بها این محصول تا پایان ماه جاری را دارد، هرچند که یکی از محصولاتی که گروه صنعتی ایران خودرو در تامین قطعات آن ضعف دارد، همین محصول بوده و آمار خودروهای ناقص نیز گویایی این مساله است.

سناریوی جدید بازار خودرو در آبان ماه؟ | رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی

پژو ۲۰۷ در تعقیب قیمت۴۰۰ میلیون تومانی
پژو ۲۰۷ یکی از خودروهای محبوب پژو در بازار داخل کشور است، هرچند این خودرو قصد جانشینی ۲۰۶ را دارد، اما چنان با افزایش قیمت قدرت خرید مشتریان را کاهش داده که شاید در آینده محصول پرتیراژ محسوب نشود. در ابتدای ماه جاری این خودرو با بها ۳۳۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. اما اکنون این خودرو قیمت ۳۴۵ میلیون تومانی دارد. البته این قیمت و بررسی بازار برای نسخه دنده دستی هاچ بک است، گفتنی است که رفتار بازار گویایی افزایش قیمت این محصول با شیب نرمال است. گفتنی است که این محصول یکی از خودروهای مورد توجه سودجویان در بازار است.

سناریوی جدید بازار خودرو در آبان ماه؟ | رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی

در ابتدای ماه جاری تارا با قیمت ۴۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد. اما این خودرو از اواخر هفته گذشته به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است

تارا افزایش قیمت را آغاز کرد
تارا محصول جدید ایران خودرو است که با تعداد محدود به بازار آمده است، این خودرو در بدو ورود به بها ۷۰۰ میلیون تومانی رسید. اما در ابتدای ماه جاری تارا با قیمت ۴۴۵ میلیون تومان مورد در بازار معامله می شد. اما این خودرو از اواخر هفته گذشته به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است. رفتار بازار باتوجه به عرضه محدود این محصول، شیب افزایش قیمت ملایم را در پیش گرفته است. البته این موضوع با توسعه حضور خودروهای چینی نیز افزایش مجدد خواهد یافت. ایران خودرو در روزهای گذشته پیشتاز افزایش قیمت خودرو در بازار بوده است.

سناریوی جدید بازار خودرو در آبان ماه؟ | رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی

شاهین در ابتدای ماه جاری با بهای ۳۴۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. اما با افزایش تدریجی قیمت تارا، شاهین نیز رشد ۵ میلیون تومانی را سپری کرد، اکنون این محصول با بهای ۳۴۵ میلیون تومان معامله می شود

شاهین در تعقیب تارا
شاهین خودرو پرحاشیه و جنجالی گروه خودروسازی سایپا، از بدو ورود با ضعف کیفی مواجه شد. این خودرو سعی در تامین نیاز بازار نیمه لوکس داخل کشور را دارد، شاهین در ابتدای ماه جاری با بها ۳۴۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. اما با افزایش تدریجی قیمت تارا، شاهین نیز رشد ۵ میلیون تومانی را سپری کرد، اکنون این محصول با بها ۳۴۵ میلیون تومان معامله می شود. سایپا سعی دارد این خودرو را رقیب جدی تارا معرفی کند، هرچقدر این خودروساز در توسعه پیشرانه ضعیف عملکرده است، اما در رشد قیمت محصولات به واسطه عرضه محدود به بازار کارنامه موفقی دارد.

سناریوی جدید بازار خودرو در آبان ماه؟ | رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی

تیبا هاچ بک ۴ میلیون تومان گران شد
تیبا یکی از محصولات خوش فروش گروه خودروسازی سایپا است که نسخه هاچ بک نیز دارد. تیپ هاچ بک تیبا در بازار باتوجه به جهش قیمت محصولات در یک سال گذشته، مشتری فراوانی داشته است. این خودرو پر طرفدار در ابتدای ماه جاری با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان خرید و فروش می شد، اما اکنون با بها ۱۷۸ میلیون تومان معامله می شود. پارامترهای بازار گویایی افزایش بها این خودرو در روزهای آینده است.

سناریوی جدید بازار خودرو در آبان ماه؟ | رشد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا | پژو ۲۰۶ تخت گاز گرانی

ساینا در نسخه دستی پلاس در ابتدای ماه جاری با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما در حال حاضر قیمت این خودرو به ۱۸۹ میلیون تومان رسیده است

ساینا پلاس ۶ میلیون گران شد
ساینا یکی دیگر از محصولات پرطرفدار سایپا از زمان خروج پراید از خط تولید است، این خودرو احتمالا در آینده جانشین تیبا خواهد شد. ساینا در نسخه دستی پلاس در ابتدای ماه جاری با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما در حال حاضر قیمت این خودرو به ۱۸۹ میلیون تومان رسیده است. احتمالا این خودرو از هفته جاری مجدد شیب افزایش قیمت را طی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      جنس بونجل خریدار نداره...حالا هرچقدم میخواید گرونش کنید
    • حسین IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      هرروزتورسانه ها خبرگرانی خودروداده میشه،چرابه جای این خبررسانی ها باعوامل دزدوفساداقتصادی مبارزه نمیشه،پ
    • ایرانی IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      نخرید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 0
      نخرید ملت هرچقدر بالا رفت چون ماشینا تو پارکینگ انبار کردن گرون میکنن مردم حولو وله بیفتن بالا بفروشن ماشین زیاد با نخریدن قیمتش پایین میاد سیاست داشته باشید