۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
گردشگری ظرفیت بی بدیل اقتصادی منطقه آزاد اروند است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

گردشگری ظرفیت بی بدیل اقتصادی منطقه آزاد اروند است

آبادان- موید راد، یک فعال گردشگری گفت: گردشگری ظرفیت بی بدیل اقتصادی منطقه آزاد اروند است که به واسطه کرونا با رکود مواجه شد.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم رئیس جمهور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تاکید ویژه‌ای به حوزه گردشگری داشته‌اند.

وی افزود: همزمان با سفر «سعید محمد» به شهرهای آبادان و خرمشهر، «محمدرضا اسکندری» به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد و از وی انتظار می‌رود به حوزه بزرگ و تخصصی گردشگری نگاه ویژه و مثبت داشته باشد.

این فعال گردشگری با بیان اینکه گردشگری ظرفیت بی بدیل اقتصادی منطقه آزاد اروند است تاکید کرد: یکی از مطالبات فعالان گردشگری منطقه آزاد اروند که انتظار می‌رود سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند سریعا آن را انجام دهد، پیگیری تشکیل «اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد اروند» است.

موید راد با تاکید بر اینکه رکود گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر بعد از شیوع کرونا و کاهش شدید حضور گردشگران وضعیتی نگران کننده ایجاد کرده است، توضیح داد: بخشی از این رکود ناشی از دوگانگی حاکمیتی است که با تفکیک گردشگری این منطقه از استان خوزستان شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در ۸ سال دولت تدبیر و امید سه مدیر به عنوان مدیریت این واحد منصوب شدند که قطعا عدم ثبات مدیریتی چالش به دنبال دارد؛ از طرفی باید عملکرد هر مدیر متناسب با اختیارات و میزان بودجه‌ای که در اختیار وی قرار گرفته است بررسی شود.

این فعال گردشگری تصریح کرد: کارمندان قسمت‌های مختلف واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند چه عملکردی داشته‌اند؟ قطعا مدیر یک مجموعه نیازمند داشتن کارکنان متخصص، مردمی، دلسوز و فعال است و باید این شاخص‌ها در خصوص کارکنان مدیریت واحد گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند مورد ارزیابی قرار بگیرد.

موید راد خطاب به سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ضرورت دارد از متخصصین و فعالان واقعی گردشگری استفاده شود؛ افرادی که پژوهشگر هستند و تاکنون طرح و ایده مطرح کردند نه اینکه به عنوان مثال از اینترنت عکس یک ملک گردشگری را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارند و خود را به عنوان فعال گردشگری معرفی کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha