۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
بازگشایی مجدد کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار/سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می شوند
با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی؛

بازگشایی مجدد کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار/سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت می شوند

سنندج – کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار بعد از وقفه ای چند ساله که تعطیل شده بود، با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت های دولتی مجدد به چرخه فعالیت بازگشت.

به گزارش خبرنگار بازار، کشتارگاه مرغ صنعتی آمین در شهرستان بیجار که در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شده بود بعد از تنها ۱۸ ماه فعالیت به دلیل مشکلات مالی و اعتباری و ناتوانی سرمایه گذار در راستای مدیریت آن تعطیل شد.

بدهی های مالیاتی، بیمه ای و همچنین مشکلات تامین اعتبار مورد نیاز از سوی سرمایه گذاران وقت باعث شد تا کشتارگاه مرغ صنعتی در شهرستان بیجار برای مدت زمان شش سال تعطیل شود که بعد از این وقفه طولانی بار دیگر طی روزهای اخیر این کشتارگاه به چرخه فعالیت بازگشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص بازگشایی و فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی در شهرستان بیجار، اظهار کرد: کشارگاه صنعتی مرغ آمین بیجار با ظرفیت تولیدی ۲ هزار قطعه مرغ و ۵۰۰ قطعه بوقلمون در ساعت و معادل هشت هزار و ۴۰۰ تن در سال در سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرد.

محمدفرید سپری با اشاره به مدت زمان محدود فعالیت این کشتارگاه و تعطیلی آن، ادامه داد: در حدود ۱۸ ماه از آغاز به کار، به علت بدهی به مرغداران، شکایت متعدد طلب کاران، بدهی به تعاونی های مربوطه، عدم پرداخت اقساط بانکی و مصادره توسط بانک عامل تعطیل شد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای بازگشایی مجدد کشتارگاه صنعتی مرغ بیجار بعد از تعطیلی طولانی مدت آن، یادآور شد: با ورود سرمایه گذاران جدید و همراهی ادارات و سازمان های دولتی مختلف بار دیگر به چرخه فعالیت بازگشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر شش واحد کشتارگاه مرغ در استان کردستان فعالیت دارند و آمادگی برای حمایت از راه اندازی کشتارگاه های جدید از سوی سازمان جهاد  کشاورزی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی وجود دارد.

۷۶۷ واحد مرغداری در استان کردستان فعالیت دارند

وی به دیگر ظرفیت های استان کردستان در حوزه تولید گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: در استان کردستان ۷۶۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۶۰ میلیون قطعه در سال فعالیت دارند که امروز تولید مرغ در کردستان به ۱۰۰ هزار تن مرغ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن ظرفیت صنایع، تکمیلی و کشتارگاهی در استان وجود دارد، عنوان کرد: کردستان در زنجیره صنعت مرغ داری تکمیل شده است، در بخش کشتارگاهی خلاهایی وجود داشت که با راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ آمین و اشتغالزایی ۴۵ نفر این کاستی تا حدود زیادی جبران شده است‌.

سپری یادآور شد: جهادکشاورزی استان به هر کسی که  توان سرمایه گذاری و درخواست راه اندازی تولید مرغ گوشتی و یا تخم گذار دارد، در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز، تسهیلات و اراضی دولتی اهدا خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha