۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
دولت شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کند | سفر رئیسی به سمنان فرصتی برای حل مشکل آب
یک کارشناس مطرح کرد؛

دولت شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کند | سفر رئیسی به سمنان فرصتی برای حل مشکل آب

سمنان- بنی هاشمی، کارشناس مدیریت اقتصادی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر هیئت دولت به استان سمنان می تواند مطرح شود تسهیل شرایط سرمایه گذاری در زمینه تولید محسوب می شود.

فرهاد بنی هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان به واسطه ظرفیت‌های معدنی صنعتی و همچنین گردشگری و کشاورزی بسیار مستعد تولید است اما از سوی دیگر شاهد هستیم که در زمینه جذب سرمایه گذاری نتایج مطلوبی کسب نشده است، تاکید کرد: باید دولت شرایط سرمایه گذاری به خصوص برای سرمایه گذاران بومی استان را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه از دلایل این موضوع وجود موانع متعدد بر سر راه سرمایه‌گذاران است، ابراز کرد: کمبود آب همچنین معضل بزرگ بروکراسی از جمله معضلات و مشکلاتی است که سرمایه گذاران در استان سمنان با آن روبرو هستند و از سوی دیگر بخش اعظم از سرمایه‌ها در یک منطقه گردآوری شده و دیگر مناطق از وجود سرمایه گذار خالی هستند.

توسعه متوازن سرمایه گذاری
این کارشناس استار تاپ و شتاب دهنده کسب و کار با اشاره به اینکه تسهیل در شرایط جذب سرمایه گذار می‌تواند به توسعه متوازن استان نیز کمک شایانی کند، بیان کرد: تغییر نگاه دولت به مقوله سرمایه گذاری و رفع موانع آن یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌بایست در سطح استان سمنان صورت گیرد.

کمبود آب همچنین معضل بزرگ بروکراسی از جمله معضلات و مشکلاتی است که سرمایه گذاران در استان سمنان با آن روبرو هستند

بنی هاشمی بیان کرد: سفر حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به استان سمنان فرصت خوبی برای حل معضل کم آبی است زیرا می‌تواند رغبت در بین سرمایه گذاران افزایش دهد و سرمایه گذار متوجه می‌شود که آیا می‌تواند در این استان به کسب و کار بپردازد یا خیر.

وی افزود: موضوع بعد این است که گردشگری به عنوان یکی از ارکان توسعه در استان نیازمند تقویت بیشتر شرایط سرمایه‌گذاری بوده و در این راه باید دولت از ظرفیت‌های نوینی مانند استار تاپ ها، شرکت‌های دانش بنیان، شبکه ارتباطات و … بهره گیرد تا بتواند استان را به خوبی معرفی و سپس نسبت به جذب سرمایه گذار مبادرت کند.

شناساندن داشته‌های قابل سرمایه گذاری
این کارشناس مدیریت اقتصادی و سرمایه گذاری درباره چرایی عدم موفقیت در سرمایه گذاری به خصوص در بخش های مهمی مانند گردشگری، بیان کرد: مسئولان ذیربط نتوانستند به درستی داشته‌های استان را معرفی کنند لذا گردشگری در استان سمنان مغفول باقی مانده است.

بنی هاشمی با بیان اینکه نتوانستیم در زمینه برند سازی گردشگری استان سمنان موفق عمل کنیم، ابراز داشت: از این منظر سفر دولت سیزدهم به استان سمنان می‌تواند کارگشا باشد تا با تغییر نگرش مسئولان شاهد معرفی داشته‌های این منطقه در بخش‌های گردشگری باشیم زیرا صنعت توریسم یکی از پول ساز ترین صنایع محسوب می‌شود.

سفر حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی به استان سمنان فرصت خوبی برای حل معضل کم آبی است

وی افزود: استعلام‌های متعدد و بروکراسی پیچیده انجمن موضوعات است که همیشه برای سرمایه گذاران دردسرهای ایجاد کرده است برای مثال یک واحد تولیدی یا گردشگری برای اینکه بداند آیا زیرساخت آب یا گاز دریافت خواهد کرد، می‌بایست روزهای متمادی معطل بمانند در حالی که در بسیاری از استان‌ها فرش قرمز زیر پایه سرمایه گذار پهن می‌شود. در نهایت امیدواریم که در این سفر موضوع آب، تسهیل شرایط سرمایه گذاری و همچنین برند سازی گردشگری و داشته‌های صنعتی و قابل سرمایه گذاری استان دست خوش تحول شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha