۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
حمایت از تولید خواسته مهم صنعتگران استان سمنان است
در آستانه سفر رئیس جمهور مطرح شد؛

حمایت از تولید خواسته مهم صنعتگران استان سمنان است

سمنان- همتیان، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان سمنان، گفت: حمایت از تولید خواسته مهم صنعتگران استان سمنان است.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مهمترین مطالبات اقتصادی از دولت سیزدهم در آستانه سفر حجت‌الاسلام رئیسی به استان سمنان، ابراز کرد: امروز بیشتر واحدهای صنعتی استان، با میزان کمتر از ظرفیت تولیدی شأن فعالیت دارند و این نشان می‌دهد که توجه به تولید و رفع موانع آن تا چه اندازه می‌تواند در زمینه توسعه اقتصادی و تولیدی مؤثر باشد.

وی افزود: ۳۸ هزار نفر در واحدهای صنعتی داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان مشغول به کار هستند چنانچه اگر تمام واحدهای تولیدی درون این شهرک‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی کار کنند جمعیت کارگر این مجموعه باید از ۸۰ هزار نفر نیز بالغ شود.

معضل واحدهای تعطیل
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه استاندار جدید سمنان در بدو ورود به استان اعلام کرد که ۱۴۷ واحد صنعتی تعطیل در استان وجود دارد که البته آمار قطعی به‌علاوه واحدهای تملک شده به مراتب بیش از این میزان است، تاکید کرد: درخواست ما از دولت رئیسی باید نگاه ویژه به حوزه رفع موانع تولید باشد تا بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی‌مان را افزایش دهیم و در این بستر به فکر توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی و اشتغال باشیم.

۳۸ هزار نفر در واحدهای صنعتی داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان مشغول به کار هستند

همتیان با بیان اینکه حفظ وضعیت موجود، احیا واحدهای راکد و استقبال از سرمایه گذاری جدید اولویت‌های تولیدی استان سمنان اعلام شده‌اند، تاکید کرد: جز در سایه رفع موانع تولید و توجه دولت به این موضوع، به اهداف مذکور دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ۱۹ شهرک صنعتی است و سه منطقه ویژه اقتصادی دارد اما توسعه درستی در زمینه تولید و صنعت در استان رخ نداده است، تاکید کرد: توسعه متوازن یعنی ایجاد سرمایه گذاری در سراسر استان سمنان اما متأسفانه این موضوع در سطح استان رخ نداده و لذا دومین تقاضای ما از دولت رئیسی در این سفر در کنار موضوع رفع موانع تولید، توسعه متوازن تولیدی و صنعتی در هشت شهرستان استان سمنان است.

تعیین تکلیف واحد های تملک شده بانکی
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه سومین نیاز استان و مطالبه بخش صنعت، توجه به بازار فروش است، ابراز کرد: بسیاری از صنایع ما امروز در کنار مشکلات تأمین مواد اولیه، مشکل بازار فروش را نیز دارند از سوی دیگر فرسودگی قطعات و لوازم و ماشین آلات و عدم تعویض آنها به دلیل تحریم‌ها از دیگر مشکلات تولید به خصوص در بخش صنعت محسوب می‌شود که دولت باید به سادگی از کنار آن نگذرد.

استان سمنان دارای ۱۹ شهرک صنعتی است و سه منطقه ویژه اقتصادی دارد اما توسعه درستی در زمینه تولید و صنعت در استان رخ نداده است

همتیان با بیان اینکه صنایع استان سمنان همچنین با مشکلاتی مانند بدهی بانکی و بوروکراسی اداری روبرو هستند، بیان داشت: امید است در این سفر دستوراتی برای رفع تملک از واحدهای تولیدی بدهکار به بانک‌ها از سوی دولت رئیسی داده شود تا شاهد گشایش در امر صنایع باشیم. صنایعی که امروز درگیر و دار تملک هستند و نمی‌توانند آنطور که باید و شاید کار کنند.

وی با بیان اینکه بانک فقط بنگاه دار خوبی است و نقش دلالی را به خوبی ایفا می‌کند اما اصلاً تولیدگر خوبی به حساب نمی‌آید، گفت: واحد تولیدی که نباید در دست بانک باشد لذا از دولت می‌خواهیم تا در این زمینه اقداماتی را صورت دهد.

این کارشناس اقتصادی در خاتمه گفت: از سوی دیگر آنقدر نگاه دولت قبل وام محور بوده که سعی داشته تا مشکلات بدهی وام‌ها را هم با وام حل کند در نتیجه مدام واحدها در این گل و لای بیشتر فرو رفته‌اند لیکن امیدواریم دولت ساز و کار دیگری را بیندیشند که هم بانک‌ها از این بنگاه داری به کار کرد اصلی شأن بار گردند و هم واحدهای بدهکار بدهی‌های شأن را بپردازند.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha