۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
شاهد کم‌کاری‌ها و اعمال مجرمانه در بورس بوده ایم
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

شاهد کم‌کاری‌ها و اعمال مجرمانه در بورس بوده ایم

مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با تحقیق و تفحص‌های انجام شده در کمیسیون اقتصادی شاهد نوعی از کم کاری‌ها، ترک فعل‌ها و اعمال ظاهرا مجرمانه در بورس بوده‌ایم.

به گزارش بازار، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به آخرین جلسات و مصوبات در کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در روز یکشنبه گذشته میزبان محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور بود. این جلسه بخوبی برگزار شد و گزارش آن در رسانه ها و جراید منتشر شد.

وی افزود: در این جلسه قرار بر این شد تا این دیدارها مستمر ادامه داشته باشد و هماهنگی ها بین این کمیسیون و معاونت اقتصادی دولت انجام بگیرد. دکتر رضایی به برنامه هایی که در دولت در دست بررسی است اشاره داشتند از جمله مباحث انرژی، نقدینگی، کنترل بازار، کنترل قیمت ها، معاش مردم. مجموعه هایی از برنامه ها که از این روزمرگی خارج شویم و با یک برنامه مدون خوبی به مصاف مشکلاتی برویم که در کشور دست به گریبان هستیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه گزارشی در خصوص تحقیق و تفحص از بازار سرمایه و بورس داشتیم، تصریح کرد: بورس می توانست یکی از محل های بسیار خوب و مفید و کارآمد برای اقتصاد و تامین سرمایه شود اما دچار مشکلاتی شد. با برسی هایی که در کمیسیون اقتصادی انجام دادیم و تحقیق و تفحص هایی که پیشنهادهندگان این طرح مطرح کردند ما شاهد نوعی کم کاری ها، ترک فعل ها، کوتاهی ها و اعمالی که ظاهرا مجرمانه هستند بودیم.

وی افزود: البته باید در دادگاه صالحه تشخیص داده شود ولی در بررسی های اولیه اعمالی مشاهده می شود که خلاف قانون بوده و ما این ها را احصا کردیم و گزراش آن را به صورت مختصر تقدیم مجلس کردیم و همکاران هم عنایت ویژه داشتند و تحقیق و تفحص به تصویب رسید و به زودی پس از انجام مراحل قانونی بررسی ها انجام خواهد شد.

مرحبا ابراز تاسف از اینکه در بورس اتفاقاتی افتاده که بسیار عجیب است، اشاره کرد: از جمله یک شرکت با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده در بورس وارد شده و در کمتر از سه ماه کارهای ثبتش را در بورس انجانم دادند و بعد سهام این شرکت به ۳۲۰۰ میلیارد تومان فروخته شده در حالی که این شرکت حتی دفتر مرکزی هم در تهران ندارد. اینکه به چه ترتیب اینها وارد بورس شدند و چرا بررسی های کافی و وافی انجام نشده؟ جای بررسی دارد چرا که بورس یکی از ویژگی هایش شفافیت است اما ما در بورسمان این را شاهد نبودیم و یا شرکت های حقوقی و شرکت های بزرگ دقیقا قبلا از ریزش بورس از بورس خارج شدند، سوال اینجاست اینها بر اساس چه اطلاعاتی این اقدام را انجام دادند؟

کد خبر: ۱۱۵٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha