۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
مبارزه با ملخ در ۵۱ هکتار از مزارع قزوین ادامه دارد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

مبارزه با ملخ در ۵۱ هکتار از مزارع قزوین ادامه دارد

قزوین - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: مبارزه با ملخ در ۵۱ هکتار از مزارع بخش طارم سفلی با جدیت در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری بازار، مجید اسماعیلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: رسیدن به تحقق سال «جهش تولید» برای حوزه کشاورزی باید همراه با تغییراتی عمده در نحوه فعالیت و شیوه کار باشد چرا که جهش تولید در کشاورزی لازمه تامین زیرسخت های آن در فصل بهار است.

وی بیان کرد: تلاش ما حفظ تولید موجود و برنامه ریزی برای افزایش جدی در تولیدات کشاورزی است که در این زمینه تلاش میکنیم تا با برنامه ریزی مناسب و همراهی کشاورزان قزوین بتواند در کمیت و کیفیت تولیدات در استان قزوین به جایگاه مورد قبول برسیم.

اسماعیلی گفت: مبارزه با آفات از جمله اقداماتی است که میتواند کیفیت و کمیت تولید را در سال جهش تولید به صورت قابل توجهی افزایش دهد و از این رو مبارزه با سن مادر در ۴۷ هکتار از مزارع قزوین و مبارزه با پوره در ۷۰ هکتار از مزارع استان امسال اجرایی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: مبارزه با علف های هرز از دیگر اقدامات اثربخش در افزایش تولید است که در حال حاضر در ۳۰ درصد مزارع آبی استان این مبارزه در حال انجام است.

وی گفت: در سال جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از مزارع قزوین زیر کشت گندم رفته است که این رقم نسبت به سال گذشته بیش از شش درصد رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اذعان کرد: همچنین سال زراعی جاری سال خوبی برای تولید جو در استان است و در کشت این محصول نیز بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته ایم.

اسماعیلی عنوان کرد: رسیدن به پایداری در تولید مهم ترین گام برای تحقق جهش تولید است و با رشد ۴۷ درصدی در قیمت پایه خرید تضمینی گندم و جو خواهیم توانست با انگیزه بیشتر به تولید این محصولات اقدام کنند.

وی افزود: سال زراعی جاری سالی با بارش های مناسب بوده است که جمعا بیش از شش درصد افزایش را نشان می‌دهد از این رو می‌توانیم امیدوارم باشیم مزارع پربارتری نسبت به سال زراعی گذشته در قزوین داشته باشیم.

کد خبر: ۱۱٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha