۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
صادرات ۹۹۳ هزار تن کالا از مازندران به ۳۶ کشور جهان
ناظر گمرکات مازندران خبر داد:

صادرات ۹۹۳ هزار تن کالا از مازندران به ۳۶ کشور جهان

نوشهر - ناظر گمرکات مازندران گفت: بیش از ۹۹۳ هزار تن کالا طی سال گذشته از گمرکات استان به ۳۶ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یوسفی منش ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند روبه رشد صادرات کالا از گمرکات مازندران در سال ۹۸ اظهار داشت: سال قبل بیش از ۹۹۳ هزار و ۷۲۷ تن کالا به ۳۶ کشور جهان صادر شده که رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.

وی ارزش اقتصادی میزان کالاهای صادر شده را بیش از ۲۱۷ میلیون دلار بیان کرد و گفت: کالاهای صادراتی شامل فراورده های لبنی، سیمان، بستنی، مواد پلاستیکی، کیوه و غیره بوده که به ۳۶ کشور مختلف از جمله فدراسیون روسیه، عراق، هند، قزاقستان و غیره صادر شده است.

ناظرگمرکات مازندران با بیان اینکه میزان واردات کالا در سال قبل از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن فرارتر رفت، ارزش اقتصادی این میزان واردات را بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: کالاهای وارداتی شامل جو دامی، ذرت دامی، روغن های حیوانی، روغن پایه، چوب، کاغذ و غیره بوده که از ۲۹ کشور مختلف جهان نظیر روسیه، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه و غیره به کشور وارد شده است.

یوسفی منش درباره رشد واردات کالاها گفت: کالاهای وارداتی از نظر حجم ۱۰ و از نظر ارزش اقتصادی ۱۴ درصدی نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

وی درباره درآمد گمرکات مازندران در سال قبل نیز گفت: در سال ۹۸ بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال درآمد در گمرکات استان کسب شد که رشد ۱۸ درصدی داشته است.

کد خبر: ۱۱٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha