۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
سنگاپور می خواهد قطب بازار رمز ارزها در جهان شود
مطالعات بازار نشان داد

سنگاپور می خواهد قطب بازار رمز ارزها در جهان شود

با رشد بازار رمز ارزها نگرانی در مورد تاثیر این بازار روی اقتصاد سنتی و بازار پول افزایش یافته است ولی دولت سنگاپور اعلام کرد در نظر ندارد در مقابل این تغییر مقاومت کند.

بازار، گروه بین الملل:  کشور سنگاپور در تلاش است تا خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار رمز ارزها در دنیا معرفی کند و به مرکز مالی مبادله و سرمایه گذاری در این حوزه تبدیل شود.

«راوی منون» رییس مرکز بازار پول در بانک مرکزی سنگاپور به روزنامه بیزینس استاندارد گفت: «به نظر ما بهترین رویکرد در مقابل بازار رمز ارزها و رشد سریع این بازار این است  که با تغییرات همگام شویم. ممنوع اعلام کردن فعالیت در این حوزه یا مانع تراشی در مسیر فعالان این حوزه نمی تواند مانع رشد آن شود و تنها بستر را برای افزایش فعالیتهای غیر قانونی فراهم می کند. در سنگاپور فعالیت در بازار رمز ارزها کاملا قانونی و تحت حمایت دولت است.»

این کشور قوانین سختگیرانه ای برای شرکتهای فعال در این حوزه در نظر گرفته است و هر شرکتی که بتواتند این قوانین را اجرا کند و زمینه را برای نظارت در این بازار فراهم کند خواهد توانست در بازار رمز ارزها فعالیت کند.

البته آشنایی با ریسکهای موجود برای فعالیت در این بازار و احتمال نوسان های زیاد هم مساله ای مهم است که در جریان  دریافت مجوزهای فعالیت در این صنعت به متقاضیان گفته می شود و حتی شرط گذراندن دوره های خاصی که اطلاعات اولیه و مهم به متقاضیان فعالیت در این صنعت داده می شود امری بسیار مهم و ضروری معرفی شده است.

هم اکنون شرکتهای بزرگ فعال در زمینه بازار رمز ارزها در شهرهای دوبی و میامی و السالوادور و مالت فعالیت می کنند و این شرکتها سرمایه های کلانی را نیز جذب کرده اند. تلاش برای جذب افرادی که در این حوزه ها فعالیت می کنند در دستور کار  دولت های مرکزی در کشورهای غربی قرار دارد تا بستر برای مدیریت بهینه این بازار فراهم شود.

بازار رمز ارزها بازاری جدید است که با سرعت در حال پیشرفت است و رویکرد کشورهای مختلف در مقابل این بازار با هم متفاوت است. به عنوان مثال چین رسما فعالیت در این زمینه را ممنوع اعلام کرده است و ژاپن اخیرا قوانینی برای تسهیل فعالیت در این زمینه وضع کرده است.

هنوز ژاپنی ها نمی توانند آزادانه در بازار رمز ارز فعالیت کنند و دولت تاکید کرده است برای توسعه فعالیت رمزارزها سیاستگذاریهای تازه ای باید انجام شود. در امریکا نگرانی های زیادی در مورد تاثیر این بازار روی اقتصاد امریکا و تعاملات اقتصادی و مالی دنیا وجود دارد و بحث بر سر ضرورت قانونمند سازی این بازار همچنان ادامه دارد. اگرچه هنوز این بحث به نتیجه مطلوب نرسیده است و دولت بر ضرورت افزایش نظارت تاکید دارد.

 استرالیا خیلی محتاطانه به این بازار ورود می کند و تاکید دارد که بعد از مشاهده تاثیرات سرمایه گذاری در این بازار در کشورهای دیگر باید وارد آن شد. اما تمامی این تلاشها و مقاومت ها نتوانسته است از سرعت بالای پذیرش رمز ارزها در میان صنایع و کسب و کارها بکاهد.

در ابتدا از رمزارزها برای مبادلات ملکی استفاده می شد و سپس خبرهایی در مورد پذیرش آنها توسط شرکت تسلا برای فروش خودروهای برقی منتشر شد. حال شرکت آمازون و شرکت وال مارت هم رمز ارزها را به عنوان واحد مبادله کالا پذیرفته اند و در شرکتهای بزرگ خرده فروشی در سراسر دنیا تلاش برای زمینه سازی در جهت پذیرش رمز ارزها ادامه دارد. در امریکا چندین دستگاه خودپرداز رمز ارزها در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ راه اندازی شده است و اروپا هم در نظر دارد این دستگاه های خودپرداز ا تا انتهای سال ۲۰۲۲ رسما وارد مدار مبادلات بکند.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha