۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
مخالفت مردم با پرداخت نقدی یارانه ارزی| یارانه مطابق تورم افزایش ندارد
گزارش میدانی بازار؛

مخالفت مردم با پرداخت نقدی یارانه ارزی| یارانه مطابق تورم افزایش ندارد

کرج- با توجه به ارائه ایده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه نقدی در ازای آن، مردم به شدت مخالف بوده و معتقدند پرداخت یارانه ثابت مانده اما تورم روز به روز افزایش دارد.

مهشید عبادی؛ بازار: ایده حذف یارانه در ازای پرداخت نقدی به مردم مدتی است مطرح شده و موافق و مخالفانی بین مسئولان دارد. در این بین عده کثیری از مردم نیز با اجرایی شدن این برنامه مخالف بوده و پرداخ یارانه نقدی را عاملی برای افزایش بیشتر تورم و پایین تر آمدن قدرت خرید مردم و بدتر شدن وضعیت معیشت می دانند.

یکی از شهروندان کرجی با ابراز مخالفت با حذف یارانه ها در ازای پرداخت نقدی به خبرنگار بازار گفت: دولت نباید یارانه نقدی دهد بلکه باید سعی کند اقلام را ارزانتر کند که مردم بتوانند کالاهای مورد نیازشان را تهیه کنند. اگر قرار باشد پول پرداخت کنند قیمت خیلی بالاتر می رود و باز هم قدرت خرید مردم در بازار آزاد کاهش می یابد.

یکی دیگر از شهروندان کرجی به خبرنگار بازار گفت: نقدینگی در جامعه باعث می شود تورم خیلی بیشتر شود. من به شخصه موافقم یارانه نگیرم، اما قیمت ها به قبل برگردد و به نسبت درآمدها متعادل شود. پس انداز کردن که دیگر سالهاست وجود ندارد اما حداقل مردم بتوانند کالاهای اساسی و مایحتاج خود را تامین کنند.

شهروند دیگری نیز در این باره با بیان اینکه مخالف پرداخت یارانه نقدی به مردم هستم، افزود: به جای اینکار در توسعه کشاورزی و اقلام خوراکی سرمایه گذاری کنند. سال به سال که تورم بالاتر می رود قدرت خرید مردم پایین می رود. هر سال تورم افزایش دارد در حالیکه نرخ یارانه ثابت است و افزایش ندارد.

دیگر شهروندی نیز با اشاره به ثابت بودن نرخ ۴۵ هزار تومانی یارانه از ابتدا گفت: هرسال تورم افزایش داشت اما آیا نرخ یارانه تغییری کرد؟پس مخالف پرداخت نقدی یارانه هستم.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha