۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
بیت کوین به ۶۳ هزار دلار صعود کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها

بیت کوین به ۶۳ هزار دلار صعود کرد

در روز دوازدهم آبان ماه بازار رمز ارزها سبزپوش بود و ارزش هر بیت کوین به نزدیک ۶۳ هزار دلار و ارزش هر اتریوم به بالغ بر ۴۵۶۰ دلار رسید.

بازار، گروه بین الملل:  بالاخره بعد از مدتها ثبات نسبی در بازار رمز ارزها ما شاهد افزایش ارزش در این بازار بودیم و رکوردهای تازه ای در بازار در حال ثبت شدن است. برای اولین بار ارزش اتریوم به بیش از ۴۵۶۰ دلار رسیده است و بیت کوین هم به مرز ۶۳ هزار دلار نزدیک شده است. این در حالیست که هر روز خبری در مورد سرمایه گذاری موسسات مالی بزرگ در بازار رمز ارزها شنیده می شود.

در روز چهارشنبه ۱۲ ابان سال ۱۴۰۰ بازار رمزارزها سبز پوش بود. در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به مرز ۶۳ هزار دلار رسید که ۲.۵۵ درصد نسبت به روز قبل  بیشتر بود و قیمت هر اتریوم در بازار جهانی به ۴۵۶۰ دلار افزایش یافت. سرعت افزایش ارزش اتریوم در این روز به بیش از ۴.۷ درصد رسید و پیش بینی ها از تداوم روند افزایش در این بازار حکایت دارد.

در روز چهارشنبه ارزش هر رمزارز XRP به ۱.۲۲ دلار رسید که بالغ بر ۱۱ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرده بود ولی ارزش دوج کوین بدون افزایش نسبت به روز قبل در سطح ۲۷ سنت ثابت باقی ماند و بار دیگر نشان داد که این بازار نسبت به دیگر بازارها نوسان کمتری را تجربه می کند و برای سرمایه گذاری ایمن مناسب تر است.

اما در این روز خبر ورود بانکهای بزرگ به مبادلات رمز ارزها بیش از پیش توجه رسانه ها را جلب کرد. کوین دسک خبر از سرمایه گذاری بزرگترین بانک کشور تایلند در بازا رمز ارزها داد و اعلام کرد میزان سرمایه گذاری این بانک در بازار رمز ارزها رکورد تازه ای را ثبت کرده است. هم اکنون این بانک بزرگترین سرمایه گذار در بازار رمز ارزها در کشور تایلند است.

از طرف دیگر بانک کامن ولز استرالیا برای ارایه خدمات در حوزه مبادلات رمز ارز اعلام امادگی کرده است. طبق این گزارش بانک مذکور در نظر دارد حسابهای مرتبط با رمز ارزها را نیز بازگشایی کند و به مالکان رمز ارزها خدمات لازم را در زمینه استفاده از رمز ارزها در مبادلات روزانه ارایه دهد.

قرار بر این است مشتریان این بانک بتوانند از طریق اپلیکیشن این بانک اقدام به خرید و فروش و و نگهداری رمز ارزها بکنند و این کار به صورن کاملا قانونی و تحت نظارت سیستم بانکی کشور استرالیا انجام خواهد شد. ورود بانکها به این حوزه نشان از تغییر تدریجی حوزه فعالیت بانکها و تلاش سیستم مالی کشورها برای نظارت بر بازار رمزارزها به منظور تعیین میزان مالیات دارد.

 خبر مهم دیگر در این حوزه به شرکت مستر کارت ارتباط دارد. روز گذشته این شرکت رسما اعلام کرد مستر کارت وابسته به حسابهای رمز ارز را به مشتریان خود ارایه می دهد و در اولین گام این مسترکارتها به حسابهای بیت کوین متصل خواهند شد.

با انتشار این خبر ارزش سهام شرکت مسترکارت بالغ بر ۱۰ درصد رشد کرد و قیمت بیت کوین هم در بازار جهانی افزایش یافت. به نظر می رسد دنیا به سرعت به سمت جایگزین کردن رمز ارزها به جای پول کاغذی حرکت می کند و تلاش برای مقابله با ان هنوز به نتیجه نرسیده است.

البته دولت امریکا همچنان مصمم است که طرح قانونمندسازی بازار رمز ارزها را اجرا کند و قرار است این سیاست در اولین گام برای بازار استیب کوین ها مورد استفاده قرار بگیرد. دولت بایدن اعلام کرده است که برای اجرای این سیاست و نظارت شدید بر بازار استیب کوین ها مصمم است و از توانمندی های دولتی در این زمینه بهره خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha