۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
۲۱ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار می‌شود
وزیر نیرو:

۲۱ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار می‌شود

محرابیان، وزیر نیرو گفت: برای تابستان سال آینده، توان خود را به کار گرفته‌ایم تا ۲۱ واحد جدید نیروگاهی را به مدار بیاوریم.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان شامگاه گذشته (سه شنبه) در نشست ستادی وزارت نیرو با بیان اینکه در رابطه با برق که مهم‌ترین دغدغه کمیسیون انرژی است، طبق برنامه حرکت می‌کنیم، افزود: طبق برنامه ارائه شده به مجلس، وزارت نیرو به ظرفیت نیروگاه‌ها ۳۰ هزار مگاوات اضافه خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر برای پیک تابستان ۱۴۰۱، توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم ۲۱ واحد جدید را به مدار بیاوریم؛ البته زمان دقیقی برای وارد مدار کردن این واحدها برنامه‌ریزی شده و مدیران صنعت برق طی جلسات هفتگی در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

وزیر نیرو افزود: برنامه‌ریزی لازم برای پیگیری پروژه‌های در حال احداث انجام شده و به صورت هفتگی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث ۱۰ هزار مگاوات برای صنعت آغاز شده است، افزود: بیش از چهار صنعت کار خود را در زمینه احداث نیروگاه آغاز کردند. قراردادی که با این صنایع منعقد شده قراردادی دو سر سود است و به صنایع گفته شده اگر نتوانند در مدت مشخص شده نیروگاه را تحویل دهند برق به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

محرابیان گفت: در حوزه اجرای تعهد برق تجدیدپذیر، بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید کار خود را آغاز کرده‌ایم و از مجلس درخواست اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص برای این موضوع را داریم.

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم ۵ هزار مگاوات برای تابستان ۱۴۰۱ آماده کنیم، تصریح کرد: تمرکز وزارت نیرو برای سال آینده بیشتر در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف برق خواهد بود؛ در این راستا باید تدابیری را اتخاذ کرد تا به مصارف بالاتر از الگو یارانه اختصاص پیدا نکند.

به‌گفته محرابیان، الگویی که دنبال می‌کنیم این است که در هر شهرستان میانگین مصرف در پنج سال گذشته معیار باشد و بر اساس آن بتوانیم الگویی منصفانه برای مصرف تعیین کنیم.

وزیر نیرو در رابطه با موضوع آب خاطرنشان کرد: ۶۵۰ پروژه بزرگ آب و آبفا در کشور داریم که شرایط خوبی از لحاظ اعتبار ندارند، البته برنامه‌ریزی صورت گرفته که بتوان با تزریق اعتبار پروژه‌ها را به صورت اولویت‌بندی در حداقل زمان ممکن اجرایی و عملیاتی کرد.

وی با اشاره به دو چالش بزرگ در زمینه آبرسانی روستایی، عنوان کرد: ۲۵ هزار روستای کشور از لحاظ آب شرب شرایط مناسبی ندارند در این راستا شورایی را به نام شورای جهاد آبرسانی ایجاد کردیم که مرکزی تحت عنوان جهاد آبرسانی در زیر مجموعه آن قرار دارد.

محرابیان با تشریح فعالیت و اهداف مرکز جهاد آبرسانی ادامه داد: این مرکز با تجمیع و یکپارچه‌سازی اعتبارات و امکانات برنامه‌ریزی کرده تا در دولت سیزدهم روستاهای بدون آب و روستاهای دچار مشکل را آبرسانی کند.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha