۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
نیروهای کارآمد و دست پاک را منصوب کردیم| کارفرمایان ملزم به بیمه کارگران هستند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نیروهای کارآمد و دست پاک را منصوب کردیم| کارفرمایان ملزم به بیمه کارگران هستند

عبدالملکی، وزیر تعاون اظهار کرد: در جلسه شورای عالی اشتغال برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام دادیم.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره تاثیر مراکز فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال گفت: مرکز خودروی ۹ دی تخصصی بوده و توانسته است میزان قابل ملاحظه‌ای تعمیرکار حرفه‌ای تربیت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بر اساس سیاستی که در حوزه اشتغال داریم، می‌خواهیم مهارت‌های فنی و کسب‌وکار را توسعه دهیم و در ارزیابی اشتغال و بیکاری به این نتیجه رسیدم که بیش از ۸۵ درصد افراد بیکارند یا آن‌هایی که شغل مناسب ندارند افرادی هستند که مهارت ندارند.

وی تصریح کرد: پس اگر مبحث مهارت را حل کنیم، بحث بیکاری، اشتغال رسمی و غیر رسمی و درآمد کم هم حل می‌شود.

عبدالملکی تصریح کرد: سیاستی که سازمان فنی و حرفه‌ای به تازگی شروع کرده، تعامل با صنایع بزرگ است، باید پایگاه‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای در جوار آن‌ها ایجاد شود تا هم نیازمندی‌های فنی و تخصصی مراکز صنعتی را تامین کنیم و هم کسانی که علاقه به یادگیری مهارت دارند به آنجا مراکز مراجعه کنند و این اتفاق با سرعت دارد انجام می‌شود.

وی افزود: در جلسه شورای عالی اشتغال برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام دادیم. در ۶ ماهه اول امسال بر اساس آن چیزی که در سامانه‌ها ثبت شده، ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شده که با کمک دستگاه‌های مختلف مشغول تقویت این موضوع هستیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به این‌که بخشی از اشتغال کشور خوداشتغالی است نمی‌توانیم انتظار داشتیم که همه‌ی افراد بیمه شوند، اما کارفرمایان ملزم به بیمه کارگران هستند.

حجت الله عبدالملکی درباره اینکه مشاغل کاذب هم جزو مشاغلی است که قرار است ایجاد شود؟ اظهار کرد: مشاغل کاذب به شغل‌هایی گفته می‌شود که ارزش افزوده ایجاد نمی‌کنند و منفعتی هم ندارند، اما کسی که خوداشتغال است و کارگاهی برای خودش دارد، قانونی او را مجبور به بیمه اختیاری نمی‌کند، اما شغلی دارد که مفید است.

عبدالملکی با بیان اینکه فضای بیمه‌ای کشور را ساماندهی می‌کنیم، گفت: کارفرمایان را به سمت بیمه کردن کارگران هدایت می‌کنیم و همه افراد می‌توانند خود را بیمه کنند و به سمت تسهیل این فضا پیش می‌رویم، اما نمی‌توانیم هر کسی را که شغلی راه می‌اندازد مجبور کنیم تا خودش را بیمه کند؛ فقط می‌توانیم کارفرمایان را ملزم به بیمه کردن کارگران کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از اشتغال کشور خوداشتغالی است پس نمی‌توانیم انتظار داشتیم همه افراد بیمه شوند و البته در فضای روستایی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی و روستایی و عشایر در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند.

وزیر تعاون افزود: این صندوق زمینه را فراهم می‌کند تا مشاغل روستایی هم خود را بیمه کنند و آتیه داشته باشند و ما به موازات این‌که فضای کسب‌وکار را تقویت می‌کنیم از موضوع خود اشتغالی هم غافل نمی‌شویم.

نیروهای انقلابی و کارآمد و دست پاک و مردمی را منصوب کردیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتصاب‌های حاشیه دار گفت: بیشترین تعداد عزل و نصب‌ها در وزارت کار اتفاق افتاده است و چندین نفر به دلایل مختلف عزل شدند و در دو هفته آینده گزارشی را از فساد در این مجموعه اعلام خواهیم کرد.

جت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران ادامه داد: نیروهای انقلابی و کارآمد و دست پاک و مردمی را منصوب کردیم و نیروهایی را که خودمان انتخاب کردیم، دائما رصد خواهیم کرد، اگر کوچک‌ترین اشکالی در کار آن‌ها پیش بیاید قطعا عزل می‌شوند.

وی افزود: تیمی که شکل گرفته بسیار توانمند است و ثمره آن را در عملکرد آتی وزارت‌خانه خواهیم دید.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha