۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۶۶ هکتار گلخانه در قزوین فعالیت می‌کنند
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین:

۶۶ هکتار گلخانه در قزوین فعالیت می‌کنند

قزوین- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در حال حاضر ۶۶ هکتار گلخانه در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از  روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، علی اکبری با اشاره به فعالیت ۶۶ هکتار گلخانه در قزوین اظهار کرد: از این میزان ۳۸ هکتار سبزی و صیفی، ۹ هکتار توت فرنگی، هشت هکتار زینتی و ۱۱ هکتار نشاء و پایه‌های رویشی است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با بهره برداری از ۱۷ طرح در دست اجرا مصوب سال ۹۸ به مساحت ۱۴ هکتار و همچنین به مساحت ۲۵ و نیم هکتار مصوبه بانک و آماده عقد قرارداد و حداقل ۱۰ هکتار از گلخانه‌های مجتمع‌های نودهک قریب به ۵۰ هکتار به مساحت گلخانه‌ها و سایبان‌های استان افزوده شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان گفت: بیش از ۵۵ هکتار گلخانه مصوب کارگروه سال ۹۸ استان در صورت تأمین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد تا در سال‌های آتی به بهره برداری برسد.

اکبری یاد آور شد: تولیدات کشاورزی به خصوص گلخانه‌ها با موضوعاتی مانند اقلیم، بازار رسانی، مسائل کارگری و تأمین به موقع نهاده‌ها روبرو هستند و برای بقا و ادامه حیات آنها که متأسفانه با شیوع کرونا با مشکل روبرو شده‌اند نیاز به کمک‌های دولتی اعم از اعتبارات یارانه‌ای و بلاعوض دارند تا سه ماه اول سال را پایدار باقی بمانند.

کد خبر: ۱۱٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha