۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس خبر داد؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های گلخانه‌ای ایلام

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح های گلخانه در استان خبر داد و گفت: این اعتبار با دستور وزیر جهاد کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در استان ایلام، گفت: به تازگی  ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح های گلخانه در استان ایلام با دستور وزیر جهاد کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

وی گفت: دو مجتمع گلخانه‌ای امیرآباد و رضاآباد مهران و توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار این شهرستان در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره لزوم تزریق اعتبار به طرح های ایستگاه پمپاژ در استان با توجه به مسئله خشکسالی، بیان کرد: احداث ایستگاه پمپاژ «روان و میان» برای توسعه باغداری در مناطق گرمسیری ایوان به میزان ۵۰ هکتار تسریع داده می شود.

فلاحی افزود: یکی از مهمترین نیازهای کشاورزان و دامداران استان با توجه به خشکسالی بحث استمهال تسهیلات است، در این زمینه مصوبه استمهال تسهیلات بخش کشاورزی به خاطر خشکسالی در استان ایلام ابلاغ شده است.

نماینده مردم ایلام بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی به تازگی دستورات مهمی برای توسعه کشاورزی در استان از جمله تامین تسهیلات ارزان قیمت کاشت برای کشاورزان ایلامی در ابتدای سال زراعی از طریق کشاورز کارت، افزایش سهمیه کودهای ازته به میزان ۵۰۰۰ تن، تامین اعتبار لازم برای تهیه هسته های اولیه بذر ارقام دیم متناسب با شرایط استان، افزایش میزان سهمیه تراکتور متناسب با افزایش سطح زیر کشت اراضی آبی استان، افزایش میزان تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون، بازنگری در شیوه پرداخت تسهیلات احداث گلخانه با دوره بازپرداخت هشت ساله و دوره تنفس حداقل یک ساله صادر کرده است.

فلاحی اضافه کرد: تامین یارانه و کمک بلاعوض استفاده از سیستم های آبیاری و گرمایشی و سرمایشی در گلخانه‌ها مشابه تسهیلات آبیاری تحت فشار، افزایش سقف اعتبارات بلاعوض برای توسعه باغات در اراضی شیبدار استان از دیگر دستورات وزیر جهاد کشاورزی برای رونق و توسعه کشاورزی در استان بوده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha