۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
تعارض قوانین دست و پای دولت و بخش خصوصی را در فعالیت های اقتصادی بسته است
نماینده مردم در مجلس:

تعارض قوانین دست و پای دولت و بخش خصوصی را در فعالیت های اقتصادی بسته است

سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس تاکید کرد: تعارض قوانین مختلف که ناشی از تورم قوانین کشور است دست و پای دولت و بخش خصوصی را در فعالیت های اقتصادی و توسعه کشور بسته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سپردن امور به دست دولتی انقلابی توسط مردم ایران ازرشمند و بی نظیر است. پس از مبارزه، ایثار و دفاع از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی انتظار دارند مشکلات انها حل و تجربه های تخل گذشته تکرار نشود  و زمام امور به افراد عدالت خواه، پاکدست و امانت دار سپرده شود. به فرموده شهید دکتر بهشتی شیفته خدمت باشند نه تنشه قدرت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: خداوند را شاکر هستیم که به عقلانیت انقلابی بازگشته ایم، دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم را شکست و انحصار چند ساله در مدیریت کشور می دانیم،   امروزکشور به سرباز نیاز دارد چرا که مردم تجربه تلخ حضور ژنرال های پر ادعا و صاحب کرسی های  در دولت های مختلف را فراموش نکرده اند. به عنوان وکیل مردم  عرض می کنم مجلس به دولت جنابعالی اعتماد حداکثری داشته و حتما این اعتماد را قدر دانسته و در امور اجرایی کشور جز همراهی و همفکری دخالتی نخواهد داشت. ما نمایندگان مدیران شما را در استان و شهرستان یاری خواهیم کرد و ضمن حفظ جایگاه نظارتی و تقنینی مجلس در کنار آنها در حل مشکلات و پیش برد اهداف شما همکارتان خواهیم بود.

وی بیان کرد:  وظیفه دارم از تدابیر دولت جنابعالی در ماه های آغازین فعالیت خود و حضور میدانی در استان ها تقدیر و تشکر کنم، بدیهی است برخی مشکلات از جمله کسری بودجه مخصوصا اعتبارات عمرانی دغدغه قابل ملاحظه است که مجلس باید اقدام عاجل و منطقی را عملی کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مهمترین مسئله داخلی در این ایام ساماندهی سریع وزارتخانه ها و مدیران میانی دولت است انتظار می رود که نیروهای انقلابی، پرکار، پاکدست، متخصص، کاردان جایگزین مدیران مستقر شوند چرا که قطعا مسببان وضع کنونی اگر نسخه شفا داشتند نتیجه اش صف مرغ نمی شد. البته منافاتی ندارد با حفظ مدیران خدوم و ولایی که شایستگی را خود را فارغ از آنچه در سال های اخیر رقم خورده است  استفاده کنند.

سرمدی واله گفت: در خصوص تکالیف مجلس در فصل جدید اداره کشور ضروری است طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس و همچنین اصلاح قانون شفافیت اموال مسئولان و برداشتن قید محرمانه از آن و تسریع در تصویب و ابلاغ رتبه بندی معلمان را که به نوعی مردم آن را آزمون مجلس انقلابی می دانند هر چه سریعتر عملیاتی کنیم.

وی افزود: اما نیک می دانیم تعارض قوانین مختلف که ناشی ازتورم قوانین کشور است دست و پای دولت و بخش خصوصی را در فعالیت های اقتصادی و توسعه کشور بسته است، وقت آن رسیده است که مجلس ضمن نظارت بر قوانین موجود با همکاری مرکز پژوهشهای مجلس و همفکری صاحب نظران نسبت به بازبینی و اصلاح قوانین به نفع مردم اقدام عاجل کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در نظام مالیاتی کشور مشکلات جدی داریم از معلم، کارگر و کارمند قبل از پرداخت حقوق مالیات می گیریم اما صاحبان درآمدهای نجومی با رابطه و فساد مخارج خود را بر مردم تحمیل می کنند، نبود دولت الکترونیک و عدم شفافیت باعث عملکردهای سلیقه ای شده است البته امید فراوان داریم با حضور مدیران جدید انضباط مالی دولت قطعا بهبود خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در این بین اظهار نظرهای غیر کارشناسی می تواند کشور را با چالش های جدی مواجه کند، نظرات مختلف در باره ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۱ و مدیریت آن به دستاویزی برای برخی از جریان های خارج از مجلس تبدیل شده است، لازم است ضمن احصا راهکارهای دقیق تدبیری اندیشیده شود که سفره مردم از عواید ارز دولتی بهره مند شوند.

سرمدی واله اظهار داشت: ضمن تشکر از خدمات گسترده نظام جمهوری اسلامی در دیار سید جمال الدین اسدآبادی فرصت های اشتغال نزدیک به صفر است، شعارها و ادعاها خالی از عمل در چند دوره گذشته و نبود زیر ساخت های مناسب و بهینه برای توسعه شهرستان زخم کهنه ای است که اگر دولت مردمی برای درمان آن گام اساسی برندارد آینده شهرستان پر از ابهام خواهد بود. در شهرستان اسدآباد خشکسالی در سالهای اخیر خسارتهای جدی به کشاورزی و دامداری وارد کرده است، خشک شدن قنوات و پایین آمدن سطح آب گرفتاری شدید دامداران، اقتصاد خانواده های شاغل در این بخش را در معرض نابودی قرارداده است لذا لازم است ضمن مدیریت این بحران در خصوص تامین نهاده های دامی جبران خسارت های خشکسالی و امهال  تسهیلات کشاورزی اقدام عاجل به عمل آید.

 این نماینده مجلس مطرح کرد: بعد از ۴۲ سال ازانقلاب اسلامی شهرستان ما با بیش از ۱۲۰هزار جمعیت یک سالن سینما ندارد، یادمان مصلح بزرگ سیدجمال الدین اسد آبادی خرابه ای است که دل هر فرهنگی را به درد می آورد امروز می خواهم فریاد مظلومین ۶ هزار کامیون دار اسدآبادی باشم که گرفتار گرانی لاستیک و قطعات لوازم یدکی و ۱۰ ها مشکل دیگر هستند، می خواهم فریاد کشاورزان و دامدران مظلوم اسدآبادی باشم که دشت حاصل خیز و محصولاتی که در کشور قطب شان هستند نظر وزرای در حوزه رفاه و تامین اجتماعی و صنعت را به خود جلب نکرد آیاوجود چند صنعت تبدیلی در شهرستان که باعث شود کشاورز روستایی بعد از یکسال تلاش برای معاش خانواده و تولید کشور محصولات خود را بر باد رفته نبیند انتظار عجیبی است.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس بیان کرد: آیا پینه دست گوجه کاران، چغندرکاران و سیب زمینی کاران بعضی ها را شرمنده نمی کند، اسدآباد از سرمایه های عظیم بنگاه های کشور که از بیت المال ارتزاق می کند سهمی ندارد سیل جوانان تحصیل کرده و جویای کار که امروز به دفتر من مراجعه می کند نشان از کم کاری مسئولین در گذشته دارند که امید داریم با ورود استاندار انقلاب به استقلال مدیران جهادی و پتانسیل عظیم شهرستان جوانان اسدآبادی در زمینه کار و اشتغال بارقه های امید را ببینند چرا که منافع انسان و طبیعی موجود نشان می دهد شهرستان شرایط ارتقا شاخص های توسعه را به نیکی دارد جاده های اصلی حوزه انتخابیه بنده اکثر فرسوده هستند و نیاز به توجه و عنایت دارند.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha