۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
نشست مشترک کمیسیون بودجه با سازمان برنامه برگزار شد
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نشست مشترک کمیسیون بودجه با سازمان برنامه برگزار شد

در بحث جهت‌گیری بودجه ۱۴۰۱ بیشتر انتقادات نسبت به تعداد بالای ردیف‌های بودجه ای و ناترازی منابع و مصارف و ایجاد کسری بودجه بود که مقرر شد، ۴۷ ردیف با قابلیت پاسخگویی وزیر و استاندار قرار داده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود با سازمان برنامه و بودجه گفت: این کمیسیون شب گذشته با حضور در محل سازمان برنامه و بودجه نشست مشترکی را برای بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ برگزار کرد.

وی ادامه داد: مسئولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در این جلسه سه گزارش در خصوص شاخص های کلان اقتصادی کشور، آمایش سرزمین و جهت‌گیری های بودجه ای سال ۱۴۰۱ را برای نمایندگان مجلس تشریح کردند.

تعیین  ۴۷ ردیف با قابلیت پاسخگویی وزیر و استاندار
مفتح تصریح کرد: در بحث جهت‌گیری بودجه سال ۱۴۰۱ بیشتر انتقادات نسبت به تعداد بسیار بالای ردیف‌های بودجه ای و ناترازی منابع و مصارف و ایجاد کسری بودجه بود و در این خصوص سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد؛ ردیف های بودجه ای بالغ بر بیش از هزار عدد می‌شود که باید به زیر صد ردیف یعنی ۴۷ عدد محدود شود و در مقابل وزیر و استاندار در قِبال منابع در اختیار خود، پاسخگو شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: انتقاد و بررسی دیگر سازمان برنامه و بودجه بر روی ناترازی منابع و مصارف در بودجه سنواتی بود و در این خصوص تاکید کرذند؛ به دلیل این ایراد بودجه‌های سال‌های گذشته با کسری بسته می شد، بنابراین ابتدا باید منابع پایداری در بودجه سنواتی تعریف و سپس مصارف تعیین شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این نشست مشترک پیرامون جزئیات بودجه سال ۱۴۰۱ مطالبی مطرح نشد و بیشتر جهت گیری های آن به صورت کلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع مورد تاکید دیگر در این جلسه شناسایی و توجه به پتانسیل و قابلیت های هر منطقه در تخصیص بودجه‌ بود.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha