۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
سدهای گدارخوش و چناره ایلام نیازمند تخصیص اعتبار هستند
نماینده مردم ایلام در مجلس:

سدهای گدارخوش و چناره ایلام نیازمند تخصیص اعتبار هستند

ایلام- بسطامی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه سدهای گدارخوش و چناره در ایلام نیازمند تخصیص اعتبار هستند، گفت: وزارت نیرو به این طرح‌ها توجه کند.

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه هم اکنون طرح های مهمی در حوزه وزارت نیرو در استان ایلام در حال اجراست، افزود:عملیات سد مخزنی گدارخوش باید تسریع یابد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی گدارخوش گفت: سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب باکیفیت از طریق رودخانه مرزی گدارخوش از مرز کشور خارج می‌شود.

 بسطامی اظهار کرد: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مهار حداکثری روان آب‌ها، شرکت آب منطقه ای در سنوات گذشته مطالعات این سد مخزنی را باهدف تامین آب کشاورزی و صنعت مناطق مرزی و محروم شهرستان مهران انجام داده و منبع تخصیص آب این طرح نیز مشخص شده است.

نماینده مردم ایلام ادامه داد: سد گدارخوش دارای مصوبه کمیسیون از سازمان برنامه و بودجه کشور است، با توجه به ضرورت تسریع در اجرا این طرح و هم‌چنین نیاز منطقه گرمسیری و فاقد منابع آبی به آب این رودخانه و جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان، پیش بینی لازم در خصوص تخصیص اعتبارات متناسب در لایحه بودجه ۱۴۰۱ صورت پذیرد.

بسطامی تامین اعتبار متناسب با نیاز سد چناره در بودجه ۱۴۰۱ را به منظور تامین آب شرب شهرستان‌های ایلام، چرداول و سیروان ضروری خواند و افزود: در سالیان اخیر، مطالعه این سد توسط شرکت آب منطقه ای ایلام صورت گرفته و علیرغم اختصاص ردیف اجرایی و درج در پیوست قوانین بودجه سنواتی، به دلیل عدم تناسب اعتبار مصوب و تخصیص یافته با اعتبار موردنیاز عملیات اجرایی این سد پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به چالش‌ها و مشکلات متعدد ناشی از خشکسالی‌های سالیان اخیر و شرایط اقلیمی حاکم بر استان اظهار داشت: در حال حاضر آب‌رسانی در بسیاری از روستاهای استان به‌صورت سیار صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha