۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
سامانه هوشمند سوخت؛ نیازمند نوسازی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

سامانه هوشمند سوخت؛ نیازمند نوسازی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ارتقاء سامانه هوشمند سوخت را در تمامی ابعاد امنیتی، سخت‌افزاری و ارتباطی ضروری دانست و گفت: این سامانه به نوسازی و به روزرسانی نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی در تشریح جلسه روز (دوشنبه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به حضور مدیرعامل و مدیر پخش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مدیرسامانه هوشمند سوخت این شرکت، مدیرانی از سازمان پدافند کشور و نمایندگانی از دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به توضیحات مسئولان حاضر در جلسه، اظهارنظر درخصوص اینکه حمله سایبری به سامانه سوخت کشور از چه طریقی اتفاق افتاده فعلا مقدور نیست و نیازمند کار کارشناسی بیشتر است، اما پر واضح است این حمله صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در پی این حمله بلافاصله اطلاعات سرور جایگاه‌ها حذف شده و ضمن بروز این مشکلات در جایگاه‌ها، موجب قطع ارتباط جایگاه‌ها با مرکز داده سامانه هوشمند سوخت شده است، البته مسئولان هنوز در حال پیگیری علت وقوع حادثه هستند لذا کمیسیون انرژی بر این مهم و ارائه گزارش آن به کمیسیون تاکید کرد.

نخعی با بیان اینکه برخی تصمیم‌گیری‌های غلط در گذشته زمینه‌ساز بروز این اشتباهات شده است، افزود: اگرچه در ابتدا حمایت‌های خوبی از سامانه هوشمند سوخت صورت گرفت، اما به مرور این حمایت‌ها کاهش پیدا کرد و تصمیمات آتی، سبب شد؛ سامانه کارایی خود را از دست دهد در حالی که سامانه هوشمندسازی سوخت نیاز به نوسازی و به روزرسانی دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارتقاء این سامانه در تمامی ابعاد همچون امنیتی، سخت‌افزاری و ارتباطی ضروری است و کمیسیون انرژی بر این مهم تاکید دارد، گفت: به همین دلیل مقرر شد؛ ضمن تشکیل کمیته‌ای با محوریت کمیسیون جهت دنبال کردن موضوع تا کشف علت این حمله سایبری، برنامه مشخص و زمان‌بندی شده‌ای ارائه شود تا اطمینان حاصل کنیم که در آینده از این محل مشکل پیش نخواهد آمد.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha