۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
قیمت جهانی طلا بر سر دو راهی| آیا قیمت ها همچنان افزایشی خواهد بود؟
کارشناسان بررسی کردند؛

قیمت جهانی طلا بر سر دو راهی| آیا قیمت ها همچنان افزایشی خواهد بود؟

قیمت طلا طی هفته گذشته با افزایشی قابل توجه، به یک منطقه محوری کلیدی دست یافت و در حالی که قیمت ها همچنان نیازمند رصد مداوم تریدرهای است، خطر فرسودگی در معاملات نوامبر همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا طی هفته گذشته با افزایشی قابل توجه، به یک منطقه محوری کلیدی دست یافت و در حالی که قیمت ها همچنان نیازمند رصد مداوم تریدر های است، خطر فرسودگی در معاملات نوامبر همچنان ادامه دارد.

به گفته کارشناسان، اینها اهداف به روز شده و سطوح بی اعتباری هستند که نمودارهای فنی XAU/USD در فهرست FOMC این هفته ایالات متحده، تاثیر به سزایی در اعتبارسنجی آنها خواهد داشت. 

Gold Price Chart - XAU/USD Daily - GLD Trade Outlook - GC Technical Forecast

ماه گذشته، در خصوص قیمت طلا گفته شد که یک عقب نشینی از محور مقاومت اصلی در هفته گذشته ما را به دنبال حمایت از روند صعودی در آستانه ۱۷۵۱ می کند. در آن زمان تمرکز اولیه بر مقاومت در ۱۷۹۱/۹۵ به سمت بالا بود و نقض اوج هایی که اهداف بعدی را در ۱۰۰٪ افزایش نشان داده و دو نقطه ۱۸۰۹ و نقطه تلاقی پیک را در ۱۸۲۵/۲۹ نشان می داد.  

طلا قبلاً متوسط قیمت خود را در پایین‌ترین حد  به  ۱۷۶۰ تعیین کرده بود و با پیشرفت صعودی که در هفته گذشته بالاتر از هدف مقاومت ۱۸۰۹ (بالاترین قیمت ۱۸۱۳) به ثبت رسید، بالاتر رفت. عقب نشینی بیش از ۲ درصد از اوج قیمت ها اکنون در خط روند ژوئن و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه حدود ~ ۱۷۸۷ دلار  قرار گرفته است.

Gold Price Chart - XAU/USD 240min - GLD Trade Outlook - GC Technical Forecast

طلا با خطر فرسودگی کوتاه مدت در روند صعودی گسترده تر تا باز شدن ماه نوامبر مواجه است. از نقطه نظر معاملاتی، بهتر است مواظب یک حرکت نزولی احتمالی باشد. بسته شدن قیمت بالای ۱۸۰۹ برای حرکت قیمت طلا به سمت قیمت ۱۸۳۰ مورد نیاز است. با چنین سناریویی احتمال شکستن/ بسته شدن زیر ۱۷۵۷ دلار را تحت نظر داشته باشید.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha