۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
میانگین قیمت مسکن تهران در مهرماه ۳.۵ درصد رشد کرد
مرکز آمار ایران اعلام کرد

میانگین قیمت مسکن تهران در مهرماه ۳.۵ درصد رشد کرد

گزارش مرکز آمار ایران از بازار املاک مسکونی شهر تهران حاکی از این است که شیب تورم سالانه در این بازار کاهش پیدا کرده اما در مهرماه، تورم ماهانه این بازار به ۳.۵ درصد رسیده است.

به گزارش بازار، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت املاک مسکونی تهران در مهرماه امسال را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت املاک مسکونی شهر تهران بر اساس ماه پایه فروردین ۱۳۹۵ به عدد ۷۷۸.۶ رسید که نسبت به عدد شاخص ۷۵۲.۶ در ماه قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه مهرماه ۱۴۰۰ املاک مسکونی شهر تهران به عدد ۵۹.۳ درصد رسیده است که نسبت به عدد ۶۷.۳ درصدی ماه قبل، ۸ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است.  

بااین‌حال بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تورم نقطه‌ای مسکن در تهران با کاهش ۱,۴ درصدی روبرو شده است. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. این نرخ در مهر امسال به عدد ۲۲.۴ درصد رسیده است؛ معنای آن این است که خریداران برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به مهر ۱۳۹۹، باید به‌طور متوسط ۲۲.۴ درصد بیشتر پرداخت کنند.  اما تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با تورم نقطه‌ای ۲۳.۸ درصدی ماه قبل ۱.۴ واحد درصد کاهش یافته است.  

در گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم ماهانه مسکن در مهر امسال ۳,۵ درصد اعلام شده؛ این  در حالی‌ است که در گزارش قبلی این مرکز، تورم ماهانه مسکن در شهریور امسال منفی ۱.۲ درصد اعلام شده بود. منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل است که در مهر امسال این شاخص به عدد ۳.۵ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha