۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
قانون هوای پاک ابلاغ شد، اما اجرا نشد
نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

قانون هوای پاک ابلاغ شد، اما اجرا نشد

اصفهان- سلیمی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آلودگی هوای اصفهان واجرا نشدن قانون هوای پاک گفت: این قانون در دوره قبلی مجلس تصویب وبه دولت ابلاغ شد اما متاسفانه اجرا نشده است.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومان بر محصولات روغن خوراکی اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نشده است، موافق این امر نیستیم.

وی افزود: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای محصولات اساسی و مورد نیاز مردم برداشته شود، قیمت‌ها چندین برابر گران‌تر می‌شود و توانایی خرید اقلام مورد نیاز مردم از جمله نان‌، برنج‌ و روغن و ... به دلیل افزایش ۸ برابری قیمت با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به شدت کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با این شرایط اقشار متوسط نیز امکان زندگی در سطح گذران زندگی را نخواهند داشت و اگر بخواهند ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند باید در مقابل آن یارانه و بن خرید را برای افرادی که توان مالی کمی دارند مقرر کنند.

حذف سوء استفاده دلالان در خرید اجناس با ارز ۴۲۰۰ تومانی
وی با اشاره به هدف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: در واقع هدف از این امر حذف سوء استفاده دلالان در خرید اجناس با ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش آنها با ارز آزاد به کشورهای همسایه و یا حتی داخل کشور است که اینگونه سودهای کلان در جیب دلالان خواهد رفت.

سلیمی با اشاره به اینکه واردات کالاها با ارز خارجی انجام می‌شود، گفت: زمانی می‌توان ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد که قیمت ارز متعادل و با قیمت بازار آزاد تطابق داشته باشد زیرا در غیر این صورت نمی‌توان کنترلی بر قیمت اجناس در بازار داخلی داشت و دولت باید برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان برنامه‌ داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده و با توجه به شرایط اقتصادی کشور قعلا زمان مناسبی برای این اقدام نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به آلودگی هوای اصفهان واجرا نشدن قانون هوای پاک گفت: این قانون در دوره قبلی مجلس تصویب وبه دولت ابلاغ شد اما متاسفانه اجرا نشده است.

سلیمی با اشاره به سوخت مازوت مصرفی نیروگاه‌ها و ایجاد آلودگی بسیار تصریح کرد: در فصل زمستان آلودگی ناشی از این سوخت تشدید شده و مشکلات ریه‌ای را افزایش می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: نمایندگان به اندازه کافی نظارت دارند اما باید استاندار ومسئولان اجرایی استان اصفهان این مسئله را به طور جدی در کارگروه‌های مشخص پیگیری کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha