۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
وزارت صمت از افزایش بی‌ضابطه قیمت لوازم خانگی جلوگیری کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت از افزایش بی‌ضابطه قیمت لوازم خانگی جلوگیری کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سیاست‌گذاری در صنعت لوازم خانگی باید به گونه‌ای باشد که میان تولیدکنندگان رقابت ایجاد شود، این امر در صورتی محقق می‌شود که از تولیدکننندگان خُرد و متوسط حمایت‌ صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: سیاست‌گذاری در صنعت لوازم خانگی باید به گونه‌ای باشد که میان تولیدکنندگان داخلی رقابت ایجاد شود این امر در صورتی محقق می‌شود که از تولیدکننندگان خُرد و متوسط حمایت‌های مناسبی صورت گیرد تا بازار در انحصار چند برند خاص نباشد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تولید لوازم خانگی به روز و باکیفیت، افزود: باید زمینه انتقال تکنولوژی به داخل کشور فراهم شود تا محصولات تولیدی نظر مشتریان را تامین کند.

وی اضافه کرد: در صورت ایجاد انحصار در بازار لوازم خانگی، تولیدکنندگان با جابه جایی یک کلید ادعا می‌کنند که آپشن جدیدی به محصولات افزوده‌اند در نتیجه قیمت کالاهای تولیدی را افزایش می دهند، در حالیکه کیفیت و ویژگی‌های محصولات جدید با تولیدات قبلی تفاوتی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت دقیق از سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان در افزایش قیمت لوازم خانگی جلوگیری کنند؛ در این زمینه نمی‌توان از نقش سازمان حمایت از مصرف کننده چشم‌پوشی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: دولت باید به جای تولید، درصدد سیاست‌گذاری دقیق و به موقع برای تولید لوازم خانگی باکیفیت و با قیمت مناسب باشد زیرا لوازم خانگی کالایی مصرفی بوده و در حال حاضر برخی از مردم در صورت خرابی لوازم خانگی، ناچارند به جای خرید کالای نو به دلیل گرانی به سراغ تعمیر آن روند.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha