۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
تمام ظرفیت‌های ساخت مسکن را داریم؛ چینی‌ها فقط دانش فنی بدهند
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

تمام ظرفیت‌های ساخت مسکن را داریم؛ چینی‌ها فقط دانش فنی بدهند

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خیلی صلاح نیست که ما بخشی از ساخت مسکن را در اختیار چینی‌ها قرار دهیم در صورتی که ما خودمان دانش فنی ساخت مسکن را داریم.

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اخباری مبنی بر حضور چینی‌ها برای تولید مسکن در کشور گفت: یکی از معضلات جدی اجتماعی ما ضعف در تولید مسکن است.

وی با بیان اینکه داشتن دانش فنی ما در تولید مسکن امری محرز است، اظهار داشت: ما در تمام حوزه‌های ساخت مسکن دانش فنی لازم را داریم اعم از نیروی انسانی و سایر مسائل سخت‌افزاری آن.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در بحث صنعتی سازی مسکن کم کاری‌های زیادی در سال‌های گذشته داشته‌ایم، اظهار داشت: ما به سمت صنعتی سازی مسکن حرکت نکردیم و تقریباً در این بخش سنتی و نیمه سنتی هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث جدیدی که اتفاق افتاده از این قرار  است که وزیر راه و شهرسازی علاقمندند که بخشی از تکنولوژی صنعتی سازی مسکن را به کشور وارد کنند آن هم به این دلیل که ما بر صنعتی سازی مسکن مسلط شویم لذا اگر چینی‌ها به ایران بیایند، حتما باید دانش فنی این مسئله را بیاورند واگرنه الزامات تامین نیروی انسانی این مسئله به پای مجموعه ایرانی است و اینجا چینی‌ها باید تنها دانش فنی را به ما بدهند و اگر غیر از این باشد، خیلی صلاح نیست که ما بخشی از ساخت مسکن را در اختیار چینی‌ها قرار دهیم در صورتی که ما خودمان دانش فنی ساخت مسکن را داریم.

وی تاکید کرد: از این رو این موضوع در کمیسیون عمران مطرح شد و در آنجا هم با این مسئله از حیث ورود سیستم خارجی به ساختار حوزه مسکن مخالفت شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما تمام پتانسیل‌های موجود در حوزه ساخت مسکن را داریم، گفت: البته ما در بحث صنعتی‌سازی واقعا کم کاری کردیم و این صنعتی‌سازی باعث می‌شود تا ما کنترل کیفی بهتری داشته و زمان احداث پروژه‌ها کوتاه شود بنابراین اگر وزیر محترم به طور قطعی پیگیری کنند تا چینی‌ها بیایند و دانش فنی را بیاورند و ما به دانش فنی برسیم این امر پذیرفتنی است اما در غیر اینصورت واقعا نیازی نیست که چینی‌ها درساخت مسکن با ما مشارکت کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha