۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳
حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی اشتباه است
کارشناس مسائل اقتصادی:

حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی اشتباه است

کارشناس مسائل اقتصادی ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی تأکید کرد: دولت باید نرخ ارز را تعیین و مدیریت کند به این معنا که بخش تورم اقتصادی ناشی از آن را حذف و موارد نظارتی را اعمال کند.

به گزارش بازار، آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی درمورد ارتباط تورم با نرخ ارز در ادبیات اقتصاد بین الملل گفت: این ارتباط هم می تواند دو طرفه و هم یک طرفه باشد به این معناکه هم تورم می تواند نرخ ارز را تحت تأثیر قرار دهد و هم اینکه نرخ ارز می تواند تورم را افزایش یا کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت هر یک از این دو بخش ضروری است افزود: مشکل اینجاست که کسی مسئولیت این دو بخش را برعهده نمی گیرد و همه هم می خواهند این مشکل را رفع کنند.

بغزیان ضمن مخالفت با حذف ارز ترجیحی در شرایط کنونی تأکید کرد: دولت باید نرخ ارز را تعیین و مدیریت کند به این معناکه بخش تورم اقتصادی ناشی از آن را حذف و موارد نظارتی را اعمال کند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید تدریجی صورت گیرد گفت: البته در این حذف تدریجی هم باید نظارت ها اعمال شود.

کارشناس مسائل اقتصادی در رادیو گفت وگو تصریح کرد: اصلاح شرایط اقتصادی با رأی گیری و فقط در مجلس امکانپذیر نیست بلکه سران سه قوه باید هماهنگی اجرای قوانین را انجام دهند و اگر هم تصمیم گرفتند بهترین راه حل و نظارت را اعمال کنند.

وی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را اشتباه دانست و گفت: در حال حاضر که ما دچار مشکلات درونی و بیرونی یعنی خودتحریمی ها و تحریم های خارجی و سوء مدیریت نرخ ارز هستیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کار درستی نیست.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha