۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
نوده فراهانی: بانکها را تعطیل کنید /شهرداری دست از صدور عوارض‌های جدید بردارد
دردسرهای بانک مرکزی و شهرداری در روزهای کرونایی برای اصناف؛

نوده فراهانی: بانکها را تعطیل کنید /شهرداری دست از صدور عوارض‌های جدید بردارد

رئیس اتاق اصناف تهران از مشکلاتی که شهرداری و بانک ها برای صاحبان صنوف و کسبه در روزهایی که برای مقابله با شیوع کرونا ناگزیر از تعطیلی واحدهای صنفی خود هستند، ایجاد کرده اند خبر داد.

به گزارش بازار با توجه به شیوع ویروس کشنده کرونا و ناشناخته بودن درمان این بیماری مقررشده تا با استفاده از راهکار قرنطینه میزان شیوع این ویروس را به حداقل رساند و بنابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا باید مراکز خرید و تجاری تا ۱۵ پانزده فروردین تعطیل باشند و اگر شرایط ایجاد کند امکان  تمدید این تعطیلی وجود دارد؛ اما مساله این است که علیرغم تعطیلی واحدهای صنفی شاهد فعالیت ادارات و بانکها هستیم بنابراین اصناف باید چک هایی را که برای خرید اجناس ارائه کرده اند را پاس کنند که این امر برای کسبه دردسرهای زیادی را ایجاد کرده و آنها را مجاب تا ناچار به بازگشایی واحدهای صنفی شوند.

قاسم نوده فراهانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: دردسرهای باز بودن بانکها و ادارات از جمله شهرداری موجب شده تا صاحبان صنوف با مشکل چک برگشتی و پرداخت عوارض پسماند و... و. در روزهای کرونایی روبرو شوند.

سیاست های متناقض دولت و دردسرهای جدید برای اصناف

وی افزود: اتاق اصناف تهران سه نامه برای رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اموراقتصاد و دارایی و سازمان تامین اجتماعی جهت مدارا با اصناف در زمینه های مالیاتی و حق بیمه و چک ها داشته باشند و در هیات دولت تصمیماتی از جمله استمهال دو ماهه اقساط بانکی فعالان اقتصادی در نظر گرفته شد اما این امر به تنهایی به کمک فعالان صنفی و اقتصادی نخواهد آمد.

رییس اتاق اصناف ایران از نوشتن نامه ای برای عبدالناصر همتی ردییس کل بانک مرکزی جهت تعطیلی بانکها خبر داد و گفت: نمی توان با اتخاذ سیاست های دوگانه به مقابله با کرونا رفت و از اصناف حمایت کرد.

نوده فراهانی تصریح کرد: در نامه ای که به رئیس کل بانک مرکزی نوشته ایم درخواست تعطیلی بانکها را داشتیم و یا اینکه تا زمانی که اصناف تعطیل هستند هیچ چکی در بانکها پذیرفته نشود.

رئیس سابق اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: متاسفانه رئیس کل بانک مرکزی فعلا در قبال درخواست اتاق اصناف تهران سکوت کرده است اما نمی توانند با یک رفتار دوگانه  و اشتباه از یک سو اعتبار صاحبان صنوف را زیر سوال برده و از سوی دیگر کسبه را به دلیل هراس از برگشت خوردن چک ناچار به نقض قرنطینه کرده و سپس آنها را به دلیل نادیده گرفتن دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه کنند.

این فعال صنفی گفت: با راه اندازی سامانه چکاوک و براساس دستورالعمل جدید بانکی که به منظور کاهش تعداد چک های برگشتی اتخاذ شده در روزهای کرونایی شاهد ایجاد مشکلات جدی برای اصناف هستیم.

به گفته قاسم نوده فراهانی؛ دولت یا باید بانکها را تعطیل کند و یا اینکه از دریافت هر نوع چکی خودداری کند تا بدین ترتیب صاحبان صنوف از هراس بدحسابی و بی اعتباری ناچار به نقض قانون تعطیلی واحدهای صنفی نشوند اما تا کنون رئیس کل بانک مرکزی در قبال این درخواست منطقی رویه سکوت را در پیش گرفته است.

شهرداری و مشکلات جدید برای اصناف

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که اصناف در روزگار قرنطینه با آن روبرو سهتند عوارض پسماند و حق تابلو ای است که باید به شهرداری بپردازند.

نوده فراهانی افزود: آمدن برگ پرداخت عوارض پسماند از سوی شهرداری و تهدید به جریمه و... و. نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که این روزها صاحبان صنوف با آنها روبرو هستند به همین دلیل ناچار به بازگشایی فروشگاههای خود هستند تا شاید بتوانند بخشی از این هزینه ها را تامین کنند.

رئیس سابق اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست ما از شهرداری و بانک مرکزی برای کمک به اصناف در روزهای کرونایی این است که از به اجراگذاشتن چک ها و صدور برگه های عوارض جدید برای صاحبان اصناف خودداری کنند.

کد خبر: ۱۱٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha