۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه ۲ برابر شد
به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

سطح اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای مراغه ۲ برابر شد

مراغه- طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی اجرا می شود در شهرستان مراغه سطح اجرای این طرح دوبرابر شد.

به گزارش بازار، مدیر جهاد کشاورزی مراغه با اعلام اینکه در سال زراعی جاری گام دوم طرح جهش تولید در ۲۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می‌شود، گفت: سطح اجرای طرح جهش تولید در این شهرستان نسبت به سال اول اجرای این طرح بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

اسماعیل کریمی اصل افزود:  از اراضی تخصیص یافته برای اجرای این طرح در سال جاری، ۸۳ درصد آن به کشت گندم دیم با ارقام جدید و اصلاح شده (باران، صدرا، هشترود و واران ) اختصاص یافته است.

وی اعلام کرد: عملیات کاشت در این اراضی از نیمه مهرماه آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواسط آبان ماه به پایان برسد.

کریمی همچنین گفت: ۵۵ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان تحت پوشش این طرح که اقدام به کشت محصول گندم و جو کرده بودند، از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود: تا کنون در حدود ۱۶۰۰ تن  کودهای ازته و فسفاته در بین بهره برداران و دیم کاران اراضی کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی و افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان، مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha