۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
منتظر ارسال لایحه ساماندهی استخدام کارکنان هستیم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

منتظر ارسال لایحه ساماندهی استخدام کارکنان هستیم

رئیس کمیته طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس گفت: مدت ۴۵ روز وعده دولت برای ارسال لایحه ساماندهی کارکنان دولت رو به پایان است.

به گزارش بازار، عباس گودرزی اظهارداشت: براساس توافق میان کمیسیون اجتماعی مجلس و دولت مقرر شد دولت طرحی را که ر این کمیسیون با موضوع ساماندهی استخدام کارکنان دولت بود بررسی و در قالب لایحه ظرف مدت ۴۵ روز به مجلس ارسال کند.

وی افزود: در این زمینه تفاهم هست، اما اینکه شرکت‌های تامین نیروی انسانی بمانند و یا حذف شوند و یا نیروهای موجود در قالب قانون کار یا آزمون اختصاصی جذب و استخدام شوند نیاز به بررسی داشت که این مدت برای آن تعیین شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا نابسامانی در مدل‌های مختلف نیروی کار از بین برود و وضعیت کارکنان دولت که به شکل‌های پیمانی، قراردادی، ساعتی یا پروژه‌ای هستند تعیین تکلیف شود و این جزء مطالبات مورد درخواست نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و طراحان این طرح است که هرگونه جذب باید از طریق آزمون و آگهی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین تاکید کرد: حداقل استخدام به دو نوع باید تبدیل شود و در جریان هستم که جلسات مختلفی در سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل شده، اما با توجه به اتمام این دوره ۴۵ روزه از همین تریبون مطالبه نمایندگان را اعلام می‌کنیم که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی به وعده خود عمل و لایحه را نهایی و به مجلس ارسال کند تا ما نیز بتوانیم وضع موجود را با تعامل و همکاری دولت ساماندهی کنیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha