۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
 زنجان آمادگی همکاری با ترکیه در زمینه صنایع تبدیلی و تولید زیتون را دارد
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان:

زنجان آمادگی همکاری با ترکیه در زمینه صنایع تبدیلی و تولید زیتون را دارد

زنجان- رنگ رونا، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان گفت: استان زنجان آمادگی همکاری با ترکیه در زمینه صنایع تبدیلی و تولید زیتون را دارد و این مهم توسط اتاق بازرگانی استان به جد دنبال خواهد شد.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تجارت با ترکیه به عنوان شریک تجاری استان زنجان اهمیت ویژه ای داشته و دارای جایگاه خاصی است، گفت: با توجه به پاندمی کرونا و خللی که طی یک بازه زمانی در ارتباطات تجاری دو طرف ایجاد شد، انتظار داریم سطح همکاری های دو طرف افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: لجستیک و حمل و نقل و حمل و نقل جاده ای از جمله موارد مهم در مبادلات تجاری دو طرف است.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: با توجه به تولید محصول زیتون در استان زنجان آمادگی همکاری با ترکیه در زمینه صنایع تبدیلی و تولید این محصول وجود دارد.

رنگ رونا تاکید کرد: تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان توسعه بازارهای صادراتی و ورود به  بازار کشورهای جدید را به دنبال دارد و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه امسال بیش از ۶۹ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه بوده است،ابراز داشت: باید این ارتباط در سال جاری بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان با بیان اینکه نقشه راه تجارت و صادرات خارجی به همت اتاق بازرگانی زنجان تدوین‌شده است،گفت: این استان بعد از ترکیه با کشور عراق هم ارتباط تجاری خوبی دارد. 

رنگ رونا گفت: باید برای توسعه صادرات کالا از استان به رفع مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی بیشتر توجه شده و موانع بر سر راه توسعه صادرات شناسایی و رفع شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha