۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
 فرصت همکاری بین زنجان و ترکیه وجود دارد
رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه در تبریز:

فرصت همکاری بین زنجان و ترکیه وجود دارد

زنجان- رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه در تبریز با بیان اینکه فرصت همکاری بین زنجان و ترکیه وجود دارد، گفت: باید با یک برنامه مناسب به سمت عملیاتی کردن آنها گام برداشت.

به گزارش خبرنگار بازار، طاهر دینگیل ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی زنجان در محل اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه فرصت همکاری بین استان زنجان و ترکیه وجود دارد، گفت: باید با یک برنامه به سمت عملیاتی کردن آنها گام برداشت.

وی اظهار کرد: آشنایی با ظرفیت های ویژه استان زنجان در بخش های مختلف، در آینده همکاری دو طرف اهمیت دارد.

رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه در تبریز گفت: استان زنجان دارای ظرفیت های بسیار مطلوبی در حوزه های مختلف است و اتاق بازرگانی زنجان دارای جایگاه ویژه ای می باشد و فرصت همکاری دو طرف وجود دارد.

در ادامه این دیدار رئیس اتاق بازرگانی زنجان به زمینه های همکاری مشترک استان زنجان و ترکیه اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از این زمینه ها همکاری در بخش کشاورزی است که می تواند برای طرفین مثمرثمر واقع شود.

علی یگانه فرد به تولید بالای زیتون به عنوان قطب کشوری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در گذشته هیئتی نیز از استان زنجان از ترکیه و شهر ازمیر در این زمینه بازدید کرده و با توجه به ظرفیت های دو طرف آمادگی همکاری در این بخش وجود دارد.

وی افزود: در خصوص تولید روغن و همچنین فرآورده های جانبی زیتون زمینه همکاری مطلوبی با کشور ترکیه وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه وجود زمینه های همکاری مشترک و همسایگی فرصتی برای گسترش همکاری های دو جانبه فراهم کرده که به بهترین شکل ممکن باید از آن استفاده کرد، ابراز کرد: برنامه ها و اقدامات مشترک باید با یک برنامه و نقشه راه پیگیری و عملیاتی شود و اعزام هیئت های تجاری و پذیرش آن نیز از دیگر اقداماتی است که می توان در آینده با یک نقشه راه آنها را پیگیری کرد.

یگانه فرد تصریح کرد: ترکیه از شرکای نخست تجاری زنجان است و عمده خاک مورد نیاز استان جهت تولید شمش روی از دو استان کایسری و وان ترکیه وارد می شود. 

کد خبر: ۱۱۴٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha