بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری، مطالبه نخست فعالان اقتصادی است
رئیس اتاق اصفهان:

بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری، مطالبه نخست فعالان اقتصادی است

گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان با تأکید بر اهمیت بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی، تغییر رویه دستگاه‌های اجرایی در راستای تسهیلگری و کسب رضایت فعالان اقتصادی را خواستار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق اصفهان با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی در راستای همراهی با بخش خصوصی در بهبود شاخص‌ها، تأکید کرد: بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری، مطالبه نخست فعالان اقتصادی است و انتظار می‌رود اقدامات کارشناسی برای تحقق این مطالبه انجام شود.

مسعود گلشیرازی در نشست شورای گفت‌وگوی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در جنگ اقتصادی نباید سربازان عرصه اقتصاد کشور مورد آزار قرار گیرند، افزود: دقت نظر و توجه ویژه به بهبود شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در استان در کنار بهبود شاخص محیط کسب‌وکار که طی دو سال گذشته با همت مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی محقق شده یک الزام اجتناب‌ناپذیر بود و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای یاری‌رسانی به دولت در این حوزه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری بخش خصوصی و دولت، شرایط برای تولید و صادرات مساعدتر شود.

گلشیرازی همچنین دقت نظر بر روی بهبود شاخص‌های محیط کسب‌وکار را به‌عنوان مهم‌ترین معیار ارزیابی مردم از مسئولین، حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: دقت نظر در این زمینه منجر به بهبود وضعیت اقتصادی استان خواهد شد.

استاندار اصفهان نیز در صد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان توجه به گزارش‌ها و پیشنهادهای بخش خصوصی به‌عنوان یک داده ارزشمند و قابل‌اتکا را ضروری دانست.

سیدرضا مرتضوی، با بیان اینکه ما وارث مجموعه‌ای از اقدامات مؤثر با عملکرد مطلوب هستیم که ظرفیت اقتصادی و صادراتی بزرگی را در استان صنعتی اصفهان فراهم کرده‌اند، از زحمات و تلاش‌های پیش‌کسوتان کارآفرینی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان که زمینه رشد فعالان اقتصادی را فراهم کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

وی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را فرصت مناسبی برای مفاهمه، ایجاد زبان مشترک، هم‌افزایی و تقسیم‌کار در راستای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار دانست و تصریح کرد: ارتقای رتبه استان اصفهان در شاخص فضای کسب‌وکار از طریق تعامل اتاق اصفهان، اتاق‌های اصناف و تعاون، بخش‌های حاکمیتی و دستگاه‌های قضایی، نمایندگان مجلس و همراهی دستگاه‌هایی اجرایی محقق شده و قابل‌تقدیر و ستایش است.

وی استمرار این مسیر و بهبود این شاخص‌ها جهت کسب چند رتبه اول در کشور را لازم شمرد و تأکید کرد تحقق این مهم بدون قدردانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مرتضوی در ادامه گفت: باید در ادامه مسیر شورای گفت‌وگو تعیین هدف شود تا در قالب کمیته و کارگروه‌های شورای گفت‌وگو شرایط ارتقای این شاخص در حداقل زمان ممکن شود.

رئیس شورای گفت‌وگو در ادامه ریشه بسیاری از معضلات حوزه سرمایه‌گذاری در استان را نگاه تمرکزگرا در کشور دانست و افزود: لازم است نمایندگان مجلس، دولت و وزرا با مطالبه گری مداوم، سازوکار انتقال فضای تصمیم‌گیری، ظرفیت‌سازی در دستگاه‌های مختلف و تصمیم‌گیری در حوزه دستگاه‌هایی قضایی و اجرایی به استان‌ها را فراهم کنند.

توان بخش خصوصی تضعیف شده است
در بخشی از این نشست، محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان نیز اجرای ۱۲۰ درصدی قانون و نگاه سخت‌گیرانه در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان را موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای فعالان اقتصادی دانست و تأکید کرد: رفع این نگاه نیازمند اقدامی انقلابی است. وی همچنین گفت: در شرایط گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد بدون نفت، تنها بنگاه‌های اقتصادی مولد تحت‌فشار قرار گرفته‌اند و توان بخش خصوصی به دلیل سختگیری‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی ناشی از سیاست‌های کلان کشور در حال تضعیف است.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha