۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
رشد ۸۸۰ درصدی پذیرش رمز ارزها طی یک سال اخیر
فراز و نشیب بازار رمز ارز؛

رشد ۸۸۰ درصدی پذیرش رمز ارزها طی یک سال اخیر

بازار رمز ارزها با سرعت زیادی در دنیا مورد پذیرش قرار می گیرد و مطالعات نشان می دهد هند در این عرصه پیشگام است.

بازار؛ گروه بین الملل: محبوبیت رمز ارزها هر روز بیشتر می شود و میزان پذیرش ان با سرعت افزایش پیدا می کند. تحقیقات انجام شده توسط مرکز مطالعاتی chainanalysis  نشان داد طی ۱۲ ماه اخیر میزان پذیرش رمز ارزها در دنیا ۸۸۰ درصد رشد کرده است و سرعت رشد در دو ماه اخیر بالغ بر ۹۲۰ درصد بوده است.

در یک سال اخیر سرعت رشد بازار رمز ارزها در کشور هند بیش از دیگر کشورهای دنیا بود و گزارشهای دولت هند نشان داد که جوانان بیشترین سرمایه گذاری را در این بازار انجام داده اند.

 اما پذیرش رمز ارزها در هند فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. قانون گذاری در بازار رمز ارزها در کشور هند از سال ۲۰۱۸ شروع شده است. بانک مرکزی هند فعالیت بانکها در بازار رمز ارزها را ممنوع اعلام کرد ولی در سال ۲۰۲۰ دادگاه عالی هند این قانون را لغو و تاکید کرد در شرایطی که اقتصاد دنیا به سمت پذیرش رمز ارزها حرکت می کند، هند نمی تواند از این فضا فاصله بگیرد و باید با حفظ زیر ساختهای مالی و اقتصادی از فرصتهای دنیای دیجیتال به بهترین شکل استفاده کند و سرمایه گذاری خود را در بازار رمز ارزها به صورت هدفمند انجام دهد.

اوایل سال جاری دولت هند اعلام کرد طرحی برای مبارزه با فعالیت غیر قانونی در بازار رمزارزها تهیه کرده است  و تاکید کرد انها سرمایه گذاری و مبادله در بازار رمز ارزهای دولتی هند  مجاز است. طبق این طرح افراد و شرکتها می توانند در بازارهای رمز ارزهای هندی که پشتوانه دولت هند را دارند سرمایه گذاری کنند  ولی هنوز اطلاعاتی در مورد تایید یا عدم تایید این طرح در  اختیار نیست.

با وجود اینکه هند هنوز این بازار را رسما مورد تایید قرار نداده است ولی بررسی ها نشان می دهد کشورهای زیادی در حال برداشتن گام های مهم برای پذیرش رمز ارزها هستند. از جمله این کشورها می توان به سنگاپور، بریتانیا، ژاپن و کانادا  اشاره کرد. البته  اتحادیه اروپا هم در این مسیر گام برداشته است و قوانینی برای نظارت بر بازار رمز ارزها و مبادلاتی که در این بازار انجام میشود را تهیه کرده است.

اما سوال این است که کشورها برای زمینه سازی و پذیرش رمز ارزها چه سیاستی در پیش گرفته اند؟

 اغلب کشورها اعلام کردند ثبت مبادلات رمز ارزها و گزارش آنها ضروری است. شرکتهایی که در این زمینه فعالیت می کنند باید به صورت رسمی ثبت شوند و اطلاعات مالی ان  به صورت دوره ای در اختیار دولت قرار بگیرد. این کار می تواند حجم مبادلات رمز ارزها در بازه های زمانی مشخص را تعیین کند و امکان دریافت مالیات از این بازار را نیز فراهم کند.

 از طرف دیگر باید سیستمی برای افزایش سطح  ایمنی در فضای مجازی طراحی شود تا از دزدی ها و کلاهبرداری های اینترنتی هم جلوگیری شود. نکته مهمی که در مورد بازار رمز ارزها باید در نظر داشت این است که بازار وسعتی جهانی دارد و نمی توان این طور برآورد کرد که تنها کشورهای صنعتی از این بازار استفاده می کنند.

البته به دلیل حجم بالای مبادلات در این بازار، اقتصادهای بزرگی مانند امریکا و چین و هند نگرانی هایی در مورد کارکرد ان و تاثیر ان روی اقتصاد کشور دارند ولی انچه کارشناسان بیان می کنند این است که این بازار ماندنی است و باید ان را پذیرفت.

نمی تواند در مقابل تغییرات تکنولوژیکی و ساختار مالی دنیا مقاومت کرد. از طرف دیگر امروزه بیشترین استقبال از این بازار توسط افراد ۱۸ تا ۳۰ سال انجام می شود و این سرمایه گذاران خرد می توانند در سالهای اتی  به نسلی تبدیل شوند که بازار را هدایت می کنند. اما همچنان مساله نظارت بر این بازار و حفاظت از آن اهمیت زیادی دارد و نباید نادیده گرفته شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha