۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
باید به داد صنعت زغال برسیم| پی گیری برای حل مشکلات کارگران
نماینده مردم کرمان و راور:

باید به داد صنعت زغال برسیم| پی گیری برای حل مشکلات کارگران

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور گفت: باید به داد صنعت زغال برسیم و این صنعت را در استان کرمان احیا و بنیه آن را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی عصر شنبه در شورای اداری شهرستان راور اظهار کرد: طی ۱۰ روز آینده آگهی برگزاری مزایده های معدنی بزرگ شهرستان راور و کرمان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: حبس معادن در راور باعث شده که برخی افراد زمین ها را به نام خود ثبت کرده اند اما نه خود کار می کنند و نه به دیگران اجازه کار می دهند که با برگزاری مزایده این مشکل حل خواهد شد.

پورابراهیمی بیان کرد: باید به داد صنعت زغال برسیم و این صنعت را در استان کرمان احیا و بنیه آن را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صنعت زغال در دنیا مورد حمایت قرار دارد و کشورهای تولید کننده زغال به این صنعت یارانه و سوبسید می دهند.

بسته پیشنهادی صنعت زغال کشور در کرمان تهیه شود
وی تاکید کرد: انجمن زغال کشور و تیم تخصصی را دعوت کنید و ظرف یک ماه آینده بسته پیشنهادی صنعت زغال کشور را از کرمان کلید بزنید.

پورابراهیمی گفت: ما در کمیسیون اقتصادی کنار این کارگران هستیم و این کمیسیون عزم و اراده خود را برای حل مشکل دولت سیزدهم در احیا صنعت زغال کشور را جزم کرده و این کار را قطعا انجام خواهیم داد اما کار کارشناسی این مساله از کرمان باید انجام شود.

سهم بیمه کارگری و کارفرمایی در صنعت زغال کاهش یابد
نماینده مردم کرمان و راور بیان کرد: سهم بیمه کارگری و کارفرمایی در صنعت زغال نسبت به صنایع معدنی باید کاهش داشته باشد و مالیات این بخش نیز باید مورد معافیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات شورای معادن باید این باشد که بخشی از گردش مالی شرکت های بزرگ در قالب تسهیلات 4 درصد به شرکت های زغالی واگذار شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده صورت های مالی شرکت های معدنی زغالسنگ بخش خصوصی در استان کرمان را با ریز اطلاعات حتما در حوزه تصمیم گیری ارائه می کنیم.

وی گفت: نخستین مطالبه ما از این افراد این بود که صورت های مالی خود را به صورت ریز ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در راستای ایجاد اشتغال خرد و خانگی با پیگیری های انجام شده بانک رسالت با نرخ 2 درصد تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان شهرستان راور پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: با پیگیری انجام شده آستان قدس رضوی در شهرستان راور ظرفیت تجهیزات سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی و قالی بافی راور حدود ۱۵۰ نفر ایجاد کرده است که هم اکنون ۵۰ نفر مشغول به کار شدند و ۱۰۰ نفر جای خالی برای اشتغال دارد.

پورابراهیمی اظهار کرد: تقاضا می شود امام جمعه و فرماندار راور ظرف یک هفته در حوزه صنایع دستی و قالی بافی این شهرستان در مورد اشتغال ۱۰۰ نفری در این بخش به آستان قدس جهت اشتغال معرفی کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha