۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
مدیریت بازار رمز ارزها، کلید گذر به سمت دنیای جدید
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

مدیریت بازار رمز ارزها، کلید گذر به سمت دنیای جدید

بازار رمز ارزها به سرعت در حال پیشرفت است. مدیریت این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای آن برنامه ریزی شود.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها به سرعت در حال رشد است و هر روز خبری در مورد پذیرش این بازار در کشورها و در میان صنایع مختلف شنیده می شود. از شرکتهای بزرگی مانند آمازون و وال مارت گرفته تا سرمایه گذاران خردی که برای کسب سود از این بازار به سرمایه گذاری روی آورده اند. اما در این فضای در حال رشد، مدیریت این بازار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به عنوان اولین گام برای مدیریت بازار رمز ارزها، باید بستری برای نظارت بر این بازار فراهم شود. رصد پیشرفتهای سریع صنعتی در اکوسیستم های مجازی در دنیا  اولین و اصلی ترین سیاست است.

از طرف دیگر افزایش نظارت بر این بازار در کنار قانونمندسازی فعالیت در این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. قانون گذاران باید اجرای استانداردهای جهانی کنونی برای مبادله در بازار رمز ارزها را به عنوان زیربنای فعالیت در این صنعت در نظر بگیرند و به دنبال راهی برای تقویت قدرت نظارت خود بر بازار باشند.

با این کار است که امکان استفاده از سرمایه های موجود در این بازار برای پولشویی و فعالیتهای مالی غیرقانونی از بین می رود و مدیریت سرمایه های موجود در این بازار  با نظارت سیستم مالی کشورها به درستی انجام خواهد شد.

در کشور امریکا تلاش برای قانونگذاری در این بازار با سرعت در حال افزایش است ولی به نظر می رسد موانع دنیای سرمایه گذاری برای قانونگذاری در این بازار بسیار زیاد است و قانون گذاران این کشور نه تنها نتوانستند قانونی برای نظارت بر این بازار طراحی کنند بلکه امکان مبادله بیت کوین در بازار اتی را نیز فراهم کردند که تحول بزرگی برای این صنعت محسوب می شود.

سی ان ان در این مورد نوشت: «با توجه به توسعه سریع بازار استیبل کوین ها در دنیا، قانون گذاران موظف هستند که نظارت دقیقی بر این بازار هم داشته باشند تا خطراتی که ممکن است برای اقتصاد سنتی به همراه داشته باشد را بشناسند و از فرصتهای موجود در این بازار برای تقویت جایگاه اقتصادی خود استفاده کنند.»

 در برخی از کشورهای در حال توسعه و بازارهای در حال گذار، افزایش پذیرش رمز ارزها با تضعیف قدرت بانکهای مرکزی و  اسیب پذیری این دستگاه مهم اقتصادی کشوری همراه خواهد بود.

در این کشورها، دولتها باید تقویت زیرساختهای کلان اقتصادی را به عنوان یک اصل مهم اقتصادی در دستور کار خود قرار دهند و ایجاد ارزهای دیجیتال ملی را به عنوان سیاستی مهم اجرا کنند.

با توسعه استفاده از ارزهای دیجیتال ملی می توان انتظار داشت استقبال از بازار رمز ارزها کمتر شود و پولی ملی داخلی محبوبیت بیشتری پیدا کند. البته این وضعیت در شرایطی ایجاد می شود که بازار پول داخلی کشور با ثبات باشد و  اقتصاد کشور دلاریزه نشده باشد.

 اما برای مقابله با توسعه سریع بازار رمز ارزها و مقابله با خطراتی که این بازار برای اقتصاد دنیا ایجاد می کند، بانکهای مرکزی کشورهای مختلف می توانند سیستم های مالی تازه ای را ایجاد کنند که سرعت انتقال پول در سطح بین المللی را افزایش می دهد، هزینه انتقال پول را کاهش می دهد و کارایی نظام مالی را بیشتر خواهد کرد. افزایش شفافیت در نظام پرداختهای مالی بین المللی هم مساله ای است که باید در این دوره مورد توجه قرار بگیرد.

مساله با اهمیت این است که معضل اقتصادی ایجاد شده در اثر توسعه استفاده از ارزهای مجازی در دنیا، مشکلی جهانی است و برای مقابله با آن هم باید کل دنیا با هم همسو شوند. باید تلاش شود تا با ابزارهای مالی قابل اعتماد فضایی برای بهره گیری از مزایای بازار رمز ارزها فراهم شود و در عیر حال خطراتی که این بازار برای اقتصاد ایجاد می کند به حداقل برسد.

کد خبر: ۱۱۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha