۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱
 سودسازی مثبت دارویی های برکت در سال ۱۴۰۰
گزارش تحلیلی بازار نشان می دهد؛

سودسازی مثبت دارویی های برکت در سال ۱۴۰۰

هلدینگ برکت به عنوان یکی از نمادهای شاخص ساز دارویی رشد مثبتی داشته که این مساله بیشتر متاثر عملکرد زیرمجموعه ها و شرکت هایی هستند که در آن ها مشارکت داشته است.

بازار؛ گروه بورس: برکت هلدینگ دارویی که در زیر مجموعه اش شرکت های متعددی از سرمایه گذاری گرفته تا تولیدی وجود دارد، در حال حاضر این هلدینگ در شرکت هایی سهامی خاص مانند، شفا فارمد، هربی فارمد، بیوسان فارمد، سل تک فارمد، شهرک صنعتی دارویی برکت و گروه سرمایه گذاری البرز بالای ۵۰ درصد مالکیت دارد.

گروه سرمایه گذاری البرز که خودش به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری در بخش دارو است و در زیر مجموعه اش آتی فارمد، البرز فارمد، البرز زاگرس، فارابی و رازک فعالیت دارند. همچنین هلدینگ البرز که سهامی عام است در شرکت هایی مانند تولید دارو، البرز بالک، اعتلا البرز، پخش البرز و گروه دارویی سبهان سرمایه گذاری کرده است.

گروه دارویی سبحان هم که به طور مستقیم بخشی از سرمایه هلدینگ البرز را در خود دارد در زیر مجموعه ای خود شرکت هایی مانند کی بی سی، سبحان دارو، ایران دارو، البرز دارو و سبحان آنکولوژی را در زیر مجموعه ای خود دارد.

بنابراین در شرایط کنونی بیش از ۲۱ شرکت از لحاظ سرمایه گذاری به برکت وابستگی دارند و از طرف دیگر واکسن کووایران برکت هم که این روزها به شدت در ارزیابی درآمدهای آتی هلدینگ مورد ارزیابی قرار می گیرد در یکی از زیر مجموعه های این هلدینگ بنام شفا فارمد تولید می شود.

البته هلدینگ برکت به صورت مستقیم در برخی شرکت های وابسته سهامی خاص همچون برکت تل، برکت الصحه، صندوق پژوهش و فناوری پرشین داروی البرز مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی دارد.

نماد شفا
شرکت دارویی شفا با نماد شفا در حال حاضر با پی/ یی ۱۳ بازدهی  سه ماهه منفی ۶ درصد و بازدهی سالانه منفی ۴۰ دارد و روز چهارشنبه با افزایش تقاضا در قیمت ۳۷۵۳ تومان به صف خرید رسیده است. از نظر تکنیکال در کف حمایتی قرار دارد اما از نظر بنیادی گزارش های شش ماهه شرکت حکایت از ضعف سودسازی دارد و سهامداران به دورنمایی این شرکت خوشبین هستند زیرا در ۱۲ ماهه سال گذشته این شرکت به ازای هر سهم ۳۰۰ تومان سودسازی داشته است.

نماد دیران
شرکت ایران دارو با نماد دیران در حال حاضر با پی/ یی ۳۲ بازدهی سه ماهه مثبت ۵۵ درصد و بازدهی سالانه مثبت ۷۴ دارد و روز چهارشنبه با افزایش عرضه در قیمت ۲۷۰۰ تومان به صورت متعادل معامله می شد. از نظر تکنیکال از نظر اندیکاتور کامودینی در محدوده حمایتی اول قرار دارد، از نظر بنیادی با توجه به افزایش سرمایه ای که در ابتدای سال داده گزارش های شش ماهه شرکت حکایت از کاهش سودسازی به ازای هر سهم دارد و از آنجایی که در ماههای گذشته سهام رشد خوبی داشته سهامداران خوشبین هستند در محدوده کنونی کف سازی کند.

نماد دبالک
شرکت البرز بالک با نماد دبالک که به تازگی ۴۱ درصد افزایش سرمایه داشته در حال حاضر با پی/ یی ۳۶ بازدهی  سه ماهه منفی ۲۹ درصد و بازدهی سالانه منفی ۲۳ دارد که متاثر از کاهش قیمت ناشی از افزایش سرمایه هم است. این نماد روز چهارشنبه با افزایش تقاضا در قیمت ۸۷۰ تومان به صف خرید رسید. از نظر تکنیکال در کف حمایتی قرار دارد اما از نظر بنیادی با توجه به افزایش سرمایه ای که داشته در شش ماهه شرکت حکایت از افزایش درآمد به ازای هر سهم دارد و از آنجایی که در ۱۲ ماهه سال گذشته این شرکت به ازای هر سهم ۵۹۰ تومان سودسازی داشته امیدوارن در مجمع امسال همین عدد محقق شود.

نماد دسانکو
شرکت سبحان آنکولوژی با نماد دسانکو در حال حاضر با پی/ یی ۴۲ بازدهی سه ماهه مثبت ۱۴ درصد و بازدهی سالانه مثبت ۷ دارد و روز چهارشنبه با افزایش عرضه در قیمت ۱۴۰۶ تومان صف فروش شد. از نظر تکنیکال حمایت کیجونسن را پیش رو دارد، از نظر بنیادی در گزارش های هفت ماهه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش درآمد داشته اما از آنجایی که در ماههای گذشته سهام رشد خوبی داشته کف سازی در محدوده کنونی یک امتیاز مثبت برای سهامداران آن محسوب می شود.

نماد دتولید
شرکت تولید با نماد دتولید که امسال ۴۲ درصد افزایش سرمایه داشته در حال حاضر با پی/ یی۲۲  بازدهی  سه ماهه منفی ۳۱ درصد و بازدهی سالانه منفی ۵۷ دارد که متاثر از کاهش قیمت ناشی از افزایش سرمایه هم است. این نماد روز چهارشنبه با افزایش تقاضا در قیمت ۱۰۰۰ تومان مثبت معامله شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی آر اس آی قرار دارد اما از نظر بنیادی با توجه به افزایش سرمایه ای که داشته در شش ماهه امسال شرکت درآمدی مشابه سال گذشته داشته است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۸۰۰ تومان سودسازی کرده بود.

نماد والبر
شرکت  سرمایه گذاری البرز با نماد والبر در حال حاضر با پی/ یی ۸۶ بازدهی  سه ماهه منفی ۱۰ درصد و بازدهی سالانه مثبت ۲ دارد. این نماد روز چهارشنبه با افزایش عرضه در قیمت ۸۶۰ تومان مواجه شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی قرار دارد اما از نظر بنیادی با وجود افزایش سرمایه ای که  در ابتدای امسال داشته در شش ماهه امسال سود به ازای هر سهم قابل توجه بوده و از آنجایی که در ۱۲ ماهه سال گذشته این شرکت به ازای هر سهم ۵۹۰ تومان سودسازی داشته پیش بینی می شود امسال عملکرد بهتری داشته باشد.

نماد درازک
شرکت دارویی رازک با نماد درازک در حال حاضر با پی/ یی۲۲  بازدهی  سه ماهه منفی ۳۱ درصد و بازدهی سالانه منفی ۵۷ دارد. این نماد روز چهارشنبه با افزایش عرضه در قیمت ۳۶۶۷ تومان منفی معامله شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی آر اس آی و کامودیتی قرار دارد و از نظر بنیادی هم در شش ماهه امسال شرکت درآمدی بیشتر از سال گذشته داشته است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۳۱۷ تومان سودسازی کرده بود.

نماد دسبحان
شرکت سبحان دارو با نماد دسبحان که امسال ۱۵ درصد افزایش سرمایه داشته در حال حاضر با پی/ یی ۹  بازدهی  سه ماهه منفی ۲۰ درصد و بازدهی سالانه مثبت ۴ داشته که متاثر از کاهش قیمت ناشی از افزایش سرمایه هم است. این نماد روز چهارشنبه در قیمت ۱۵۱۵ تومان متعادل معامله شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی آر اس آی قرار دارد اما از نظر بنیادی با توجه به افزایش سرمایه ای که داشته در شش ماهه امسال شرکت درآمدی مشابه سال گذشته داشته است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۱۸۷ تومان سودسازی کرده بود.

نماد کی بی سی
شرکت کی بی سی با نماد کی بی سی در حال حاضر با پی/ یی۲۲  بازدهی سه ماهه منفی ۳۱ درصد و بازدهی سالانه منفی ۵۷ داشته است. این نماد روز چهارشنبه با افزایش عرضه در قیمت ۱۷۳۱ تومان مثبت معامله شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی آر اس آی قرار دارد و از نظر بنیادی هم در شش ماهه امسال شرکت درآمدی بهتر از سال گذشته داشته است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۱۸۳ تومان سودسازی کرده بود.

نماد دالبر
شرکت البرز دارو با نماد دالبر که امسال ۴۲ درصد افزایش سرمایه داشته در حال حاضر با پی/ یی ۱۲  بازدهی  سه ماهه مثبت ۳ درصد و بازدهی سالانه مثبت ۴ داشته که متاثر از کاهش قیمت ناشی از افزایش سرمایه هم است. این نماد روز چهارشنبه با افزایش تقاضا در قیمت ۱۰۰۰ تومان مثبت معامله شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی آر اس آی قرار دارد و از نظر بنیادی با توجه به افزایش سرمایه ای که داشته در شش ماهه امسال شرکت درآمدی مشابه سال گذشته داشته است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۱۵۴ تومان سودسازی کرده بود.

نماد دسبحا
شرکت دارو سبحان با نماد دسبحا در حال حاضر با پی/ یی ۱-  بازدهی  سه ماهه مثبت ۱۷درصد و بازدهی سالانه منفی ۱۴ داشته که متاثر از کاهش قیمت ناشی از افزایش سرمایه هم است. این نماد روز چهارشنبه با افزایش عرضه در قیمت ۱۸۴۰ تومان منفی معامله شد. از نظر تکنیکال در کف حمایتی آر اس آی قرار دارد اما از نظر بنیادی با توجه به افزایش سرمایه ای که داشته در شش ماهه امسال شرکت درآمدی مشابه سال گذشته داشته است. این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ازای هر سهم ۱۹۷تومان سودسازی کرده بود.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha