۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
دامداری ۶ هزار راسی درگزین برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان:

دامداری ۶ هزار راسی درگزین برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند

همدان - مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پروژه دامداری ۶ هزار راسی شهرستان درگزین با ورود ۱۵۰ راس دام مولد هشت تا ۱۲ ماهه آغاز به کار کرد و این پروژه برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علی خدا رحمی پیش از ظهر جمعه در بازدید خبرنگاران از پروژه دامداری ۶ هزار راسی در شهرستان درگزین با اشاره به اینکه نخستین گروه گاوهای شیری شرکت گلدشت نمونه اصفهان به تعداد ۱۵۰ راس وارد مزرعه شدند، اظهار داشت: واحد پرورش گاو شیری شرکت گلدشت نمونه اصفهان در سال ۹۸ در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین کلنگزنی شد.

وی با بیان اینکه این دامداری در مساحت ۶۰ هکتار از اراضی ملی روستا ساخته شده است، ادامه داد: ظرفیت این دامداری ۶ هزار راس دام مولد است و کل گله شامل ۱۲ هزار راس می‌شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه پروژه دامداری ۶ هزار راسی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، تولید محصولات دامی سالم شامل شیر و گوشت قرمز، افزایش سرانه تولید بخش کشاورزی ساخته شده است، افزود: در مدت دو سال با همکاری مسئولان استان زمینه واگذاری اراضی ملی و صدور پروانه تاسیس واحد دامداری انجام و در همین مدت عملیات اجرایی ساخت پروژه انجام شد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه دامداری ۶ هزار راسی شهرستان درگزین را ۴۵ تا ۵۰ درصد دانست و اضافه کرد: با ورود اولین بخش دام به واحد دامداری می‌توان گفت که پروژه با موفقیت اجرا شده است.

خدا رحمی با اشاره به اینکه ۱۵۰ دام وارد شده به دامداری بین هشت تا ۱۲ ماه سن دارند، بیان کرد: این واحد برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ظرفیت تولید سالانه ۶۴ هزار و ۶۰ تن شیر خام و ۷۲۰ تن گوشت قرمز را دارد، ادامه داد: برای ساخت این پروژه ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha